برنامه‌های مختلفی در استان سمنان برای استقبال از نوروز و ماه رمضان برنامه‌ریزی‌ شده است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان از تدوین برنامه‌های مختلف برای استقبال از نوروز و ماه رمضان در استان سمنان خبر داد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، امیر کرم‌زاده در ششمین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر به مسافران و زائران استان سمنان که روز سه‌شنبه ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ برگزار شد، گفت: در بهار قرآن و بهار طبیعت، با همدلی و همکاری بین اعضای ستاد خدمات سفر، شاهد برنامه‌های متنوع نوروزی با رویکرد ماه رمضان در استان سمنان خواهیم بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان‌سمنان بابیان اینکه در سال جاری نسبت به سال گذشته شاهد روند کاهشی در ثبت تصادفات جاده‌ای در استان سمنان بوده‌ایم، افزود: امیدواریم تا با همکاری همه دستگاه‌های ذی‌ربط این روند کاهشی پایدار باشد و در ایام نوروز اعضای ستاد اجرایی خدمات سفر تلاش خود را معطوف به فراهم کردن شرایط مناسب برای ایجاد سفری ایمن و خاطره‌انگیز برای مسافران خواهند کرد.

او بابیان اینکه دستور رئیس‌جمهور محترم بر برپایی بازارچه‌های صنایع‌دستی، کاهش تصادفات جاده‌ای و نظارت و تنظیم بازار در ماه رمضان و ایام نوروز است، گفت: افزایش ضریب امنیت گردشگران، ایمن‌سازی محورهای مواصلاتی، زیباسازی مبلمان شهری، تقویت امدادرسانی، نظارت دقیق بر بازار و اماکن اقامتی و پذیرایی، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و درنهایت خدمات‌دهی مطلوب و کسب رضایت مسافران و گردشگران ورودی به استان، رسالت این ستاد در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان است.

کرم‌زاده افزود: اعضای ستاد خدمات سفر استان سمنان نوروزبانان بی نوروز هستند که با خلوص نیت، تعهد، وظیفه‌شناسی و ارادت به امام رضا (ع) همواره در طول سال و به‌ویژه در مناسبت‌هایی مانند ایام نوروز به‌صورت دائمی به ارائه خدمات به مسافران و زائران در مسیر حرم رضوی در استان سمنان می‌پردازند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان‌ سمنان گفت: با آغاز سال جدید، در ۱۵ نقطه استان، بازارچه‌های صنایع‌دستی با ۲۰۰ غرفه به همت ادارات میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان‌ها و همکاری شهرداری‌ها فعالیت خود را برای نمایش و فروش آثار هنرمندان استان آغاز خواهند کرد.

او افزود: نوروزگاه شهر سمنان در کاروانسرای شاه‌عباسی سمنان بازگشایی‌شده است و جشنواره سمنان دیار کاروانسراهای ثبت جهانی به‌عنوان اولین برنامه فرهنگی، گردشگری بعد از ۴۰ سال در آن در حال برگزاری است و زمینه اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی توسط سایر دستگاه‌های فرهنگی نیز در آن محیا است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402122301455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha