مراسم کاشت بذر و ایجاد نهالستان در لاهیجان برگزار شد

به مناسبت هفته منابع طبیعی و پیشواز از نوروز باستانی، مراسم کاشت بذر و ایجاد نهالستان به همت پایگاه میراث‌جهانی جنگل‌های هیرکانی در دبستان باغ ارغوان شهرستان لاهیجان برگزار شد.

به گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان، فریبا بابایی با اعلام این خبر گفت: به مناسبت هفته منابع طبیعی و پیشواز از نوروز باستانی 1403، مراسم کاشت بذر و ایجاد نهالستان به همت پایگاه میراث جهانی جنگل‌های هیرکانی در روز سه‌شنبه 22 اسفند 1402 در دبستان باغ ارغوان شهرستان لاهیجان برگزار شد.

سرپرست پایگاه محلی میراث جهانی جنگل‌های هیرکانی افزود: در این مراسم که با مشارکت اداره میراث‌فرهنگی شهرستان لاهیجان و اداره آموزش و پرورش همچنین اداره‌کل منابع طبیعی استان برگزار شد، بذرهای بلوط با کمک دانش آموزان برای ایجاد نهالستان در مدرسه کاشته شد. 

او هدف از اجرای چنین برنامه‌هایی را فرهنگسازی و آموزش تجربه محور دانست و گفت: بذرهای کاشته شده به تدریج تبدیل به نهال خواهند شد و دانش آموزان در این مدت از نزدیک شاهد رویش بذرها خواهند بود. نهال‌های رشد یافته پس از رسیدن به ارتفاع مناسب برای کاشت به عرصه منتقل می‌شوند. 

بابایی ادامه داد: این برنامه در راستای تفاهم‌نامه همکاری مشترک اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اداره‌کل منابع طبیعی استان گیلان در راستای نیل به اهداف طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت انجام پذیرفت.

سرپرست پایگاه محلی میراث جهانی جنگل‌های هیرکانی گفت: در پایان این برنامه از دانش آموزان و مربیان مدرسه از طرف اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان گیلان تقدیر و تشکر به عمل آمد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402122401520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha