جلسه توجیهی و آگاه‌سازی مدیران اماکن اقامتی و دفاتر خدمات مسافرتی شهرستان فردوس برگزار شد

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان فردوس  از برگزاری جلسه توجیهی و آگاه‌سازی مدیران اماکن اقامتی و دفاتر خدمات مسافرتی شهرستان فردوس با حضور رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی و دایره نظارت بر اماکن نیروی انتظامی شهرستان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل‌از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، کاظم شبنم‌زاده گفتاین جلسه با هدف آگاه‌سازی مدیران اماکن و فعالین گردشگری با موضوع رعایت ضوابط انتظامی، سامان‌دهی تورهای گردشگری و طبیعت‌گردی، رعایت دستورالعمل‌های ابلاغی ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر و وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، ساماندهی اماکن اقامتی، لزوم ثبت آمار در سامانه جانا و .... ، روز پنج‌شنبه ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۲ در محل سالن جلسات اداره میراث‌فرهنگی شهرستان برگزار شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان فردوس، با عنایت به نزدیک شدن به ایام شروع سفرهای نوروزی و افزایش حجم مسافرت هموطنان و تقارن ماه مبارک رمضان با تعطیلات نوروز، بر رعایت ضوابط به منظور حفظ شان و حرمت ایام مذکور توسط مدیران تاسیسات گردشگری تاکید کرد و افزود: با عنایت به مصوبات جلسات ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان‌ در خصوص ساماندهی و نحوه نظارت بر تورهای گردشگری و طبیعت‌گردی و همچنین پذیرش مسافر در اماکن اقامتی و بوم گردی؛ رعایت مسائل امنیتی و الزام به رعایت موازین و مقررات قانونی مربوطه در همه مراکز اقامتی، از اولویت اصلی این اداره و بخش خصوصی است.

او یاد آور شد: با واحدهای گردشگری که در خصوص اجرای مصوبات و رعایت ضوابط کوتاهی کنند برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

سروان برمکی رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی شهرستان فردوس نسبت به تشریح ضوابط انتظامی اختصاصی مراکز اقامتی _ بوم‌گردی و مصوبات شورای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر پرداخت و بر رعایت ضوابط و دستورالعمل های ابلاغی به منظور جلوگیری از مشکلات احتمالی تاکید کرد.

او افزود: اماکن اقامتی غیرمجازی که در شهرستان فعالیت و در فضای مجازی  اقدام به تبلیغ و جذب مسافر می‌کنند از فعالیت غیرقانونی آن‌ها جلوگیری و پلمب خواهند شد.

 رعایت موازین اخلاقی و اسلامی، ثبت به‌موقع آمار اماکن اقامتی در سامانه جانا، ساماندهی و برخورد با واحدهای اقامتی غیرمجاز، عدم اجرای موسیقی زنده در اماکن گردشگری بدون اخذ مجوز از اداره فرهنگ و ارشاد و اماکن، فعال بودن دوربین‌های واحدهای گردشگری، رعایت شئونات اسلامی و حجاب و عفاف در برگزاری تورهای گردشگری و مراجعین به واحدهای اقامتی، برخورد با تورهای غیر مجاز، عدم پذیرش تورهای فاقد مجوز در واحدهای اقامتی، عدم پذیرش و برگزاری تور در مناسبت‌های خاص مذهبی، اخذ مدارک شناسایی مراجعه‌کنندگان و گردشگران خارجی و اطلاع به اداره اماکن و میراث‌فرهنگی و ... از مهم‌ترین مصوبات جلسه مذکور بود .

در ادامه مدیران واحدهای گردشگری به بیان نظرات و پیشنهادات برای رشد و توسعه گردشگری شهرستان و منطقه پرداختند که پس از بحث و تبادل نظر تصمیمات لازم اتخاد و مصوبات مربوطه برای اجرا به مدیران واحدهای گردشگری ابلاغ شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402122601708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha