ظرفیت اسکان روزانه برای ۶۰هزار زائر نوروزی در قم ایجاد شده است

مدیرکل هماهنگی امور رفاهی زائرین استانداری قم گفت: ظرفیت اسکان رسمی و موقت یا اضطراری برای پذیرش روزانه حدود ۶۰هزار زائر نوروزی در استان قم پیش‌بینی شده است.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم؛ حمیدرضا جعفری اظهار کرد: کمیته اسکان ستاد تسهیلات زائرین استان قم متشکل از ادارات میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، آموزش و پرورش، سازمان تبلیغات، اوقاف و امور خیریه، ورزش و جوانان و شهرداری است.  

مدیرکل هماهنگی امور رفاهی زائرین استانداری قم افزود: با دستگاه‌های مذکور جلساتی تاکنون تشکیل شده است تا بتوان از تمام ظرفیت‌های موجود برای خدمات‌دهی مطلوب به زائران و مسافران شهر کریمه اهل بیت(ع) و مسجد مقدس جمکران، برنامه‌ریزی لازم صورت گیرد.

او با اشاره به شرایط جوی هوا گفت: با اعلام اداره‌کل هواشناسی، تمهیدات لازم در زمان بحران برای مسافران پیش‌بینی شده و بیش از ۱۲هزار و ۷۰۰ تخت توسط مهمان‌پذیرها، هتل‌ها، هتل‌آپارتمان‌ها و خانه‌مسافرهای رسمی برای مسافران و گردشگران پیش‌بینی شده است.

دبیر ستاد تسهیلات زائرین استان قم افزود: از سوی آموزش و پرورش نیز همکاری‌های لازم صورت گرفته و بیش از ۲۷۰ مدرسه با ظرفیت ۲۵۰۰ کلاس و ۴۰۰ نمازخانه برای اسکان مراجعان در مناطق چهارگانه آموزش و پرورش آماده‌سازی شده است.

او گفت: شش سالن ورزشی با ظرفیت ۳۰۰ چادر مسافرتی، برای عزیزانی که نصب چادر را برای آسایش و آرامش خود در سفر انتخاب کرده‌اند، در نظر گرفته شده است و از این جهت شاهد ایمنی بیش‌تری خواهیم بود.

او اضافه کرد: استفاده از زائرسرای بقاع متبرکه امامزادگان(ع) و ظرفیت مسجدها و حسینیه‌ها در هسته مرکزی شهر و اطراف مسجد مقدس جمکران، از دیگر اقدام‌هایی است که در زمینه اسکان زائران انجام شده است تا بتوانند از زیارت معنوی خوبی در این راستا بهره‌مند شوند.

جعفری بیان کرد: برای اسکان زائرانی که بخواهند، از فضای بوستان‌ها برای نصب چادر استفاده کنند، هفت بوستان با ظرفیت ۳هزار نصب چادر، در بوستان‌های نیایش، نیاز، مهدی، فدک، امام رضا(ع)، غدیر و هاشمی شهر قم پیش‌بینی شده است.

مدیرکل هماهنگی امور رفاهی زائرین استانداری قم خاطرنشان کرد: در شبستان مسجد مقدس جمکران روزانه ۷هزار نفر و در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) نیز برای ۴هزار نفر ظرفیت اسکان وجود دارد.

او با اشاره به تقارن بهار قرآن با بهار طبیعت عنوان کرد: در راستای ترویج فرهنگ افطاری دادن، با توجه به حضور مسافران و زائران، برنامه‌ریزی‌ها از قبل انجام شده و با اداره‌کل غله، هماهنگی لازم برای پیش‌بینی آرد مناسبتی برای ایام ماه مبارک رمضان صورت گرفته است.

او با اشاره به همکاری خیرین در این امر گفت: بیش از ۸۰ هزار قرص نان صلواتی به همراه افطاری ساده و غذای گرم در زمان افطار روزانه در بارگاه ملکوتی کریمه اهل بیت(ع)، مسجد مقدس جمکران، بقاع متبرکه امامزادگان(ع)، مساجد، حسینیه‌ها و موکب‌های سطح شهر در حال توزیع است.

مدیرکل هماهنگی امور رفاهی زائرین استانداری قم ضمن تقدیر از تلاش‌های همه مردم و دستگاه‌های اجرایی استان بیان کرد: ان‌شاءالله با خدمات‌دهی مطلوب به زائران، میزان ماندگاری مسافران در استان قم افزایش می‌یابد. 

انتهای پیام/

کد خبر 1402122802099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha