ارگ کلاه‌فرنگی بیرجند برای بازدید گردشگران باز است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی گفت: ارگ کلاه‌فرنگی در شهر بیرجند برای بازدید گردشگران و علاقه‌مندان باز است.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل‌از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، هادی شاه‌وردی روز جمعه ۳ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ بیان کرد: بالغ بر یک میلیارد تومان برای بهسازی ارگ کلاه فرنگی بیرجند هزینه شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی افزود: ارگ کلاه فرنگی بیرجند به عنوان سرمایه ملی و هویت بیرجند در مرکز خراسان جنوبی واقع شده و از جایگاه ویژه‌ای در بین آثار ارزشمند تاریخی این دیار کویری برخوردار است،

او با بیان اینکه سال گذشته این اثر تاریخی به صورت موقت راه‌اندازی شده بود، افزود: امسال با نورپردازی، تفکیک بنا و مناسب سازی برای بازدید عموم مردم آماده است.

شاه‌وردی با بیان اینکه ۸۰درصد منابع به صورت استانی و ۲۰درصدآن از منابع مالی تامین شد، بیان کرد: برای تکمیل بازسازی این اثرتاریخی و ایجاد موزه سیاسی استان و فضاسازی مناسب حدود دو میلیارد تومان دیگر نیاز است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی همچنین از بازسازی، نورپردازی و محوطه سازی باغ رحیم‌آباد بیرجند نیز خبرداد و گفت: تاکنون برای این باغ که قدیمی‌ترین کاج کهنسال استان در آن واقع شده و گونه‌های گیاهی منحصر به فردی دارد حدود ۵ میلیارد تومان هزینه شده که ۲ میلیارد تومان آن برای نورپردازی بوده است.

او گفت: برای بازدیداز ارگ کلاه فرنگی و باغ رحیم‌آباد علاقه‌مندان می‌توانند همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۱ از این مکان‌ها دیدن کنند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403010400557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha