جشنواره دیار علویان در ۳۰ نقطه مازندران برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران به برگزاری جشنواره دیار علویان اشاره کرد و گفت: این جشنواره در ۳۰ نقطه ساحلی و تفرجگاه‌های استان توسط گروه‌های جهادی پیش‌بینی شده است‌.

ه‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران، احسان آهنگر عصر سه‌شنبه هفتم فروردین ۱۴۰۳ در حاشیه بازدید از ستاد اجرایی خدمات سفر درخصوص برنامه‌های کمیته امور فرهنگی ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران، اظهار کرد: بیش از ۳۲۵ برنامه از آغاز تا پایان ستاد اجرایی خدمات سفر پیش‌بینی شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران ادامه داد: این برنامه‌ها در ۲۲ شهرستان استان در سه بخش فرهنگی، هنری و رسانه و تبلیغات برگزار می‌شود.

او به برگزاری جشنواره دیار علویان اشاره کرد و افزود: این جشنواره در ۳۰ نقطه ساحلی و تفرجگاه‌های استان توسط گروه‌های جهادی پیش‌بینی شده است.

آهنگر با اعلام اینکه متولی اجرای برنامه جشنواره علوی در سواحل و تفرجگاه‌ها سپاه کربلای مازندران است، از برگزاری محافل انس با قرآن با همکاری پایگاه‌های مقاومت بسیج، سازمان تبلیغات، اوقاف و امورخیریه و این اداره کل خبر داد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران به برپایی ایستگاه‌های افطاردهی ساده، جام رمضان با دو ورزش فوتسال و کشتی، ایستگاه سلامت در کنار ایستگاه‌های فرهنگی در همه شهرستان‌های مازندران اشاره کرد و گفت: در بحث اقامه نماز روحانیون به تمام شهرستان‌ها، سواحل، تفرجگاه‌های استان توسط سازمان تبلیغات اسلامی اعزام شدند.

او تصریح کرد: نمایشگاه‌های نوروزی صنایع‌دستی، سوغات و مشاغل خانگی در سطح استان با همکاری میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و شهرداری‌های استان برپا شد.

آهنگر همچنین به برپایی ایستگاه‌های نوروزی در بسیاری از ورودی‌های استان همچون چالوس، آمل، قائم‌شهر، رامسر و گلوگاه اشاره کرد و افزود: اهدای بسته‌های فرهنگی، کتاب، مراسم نوروزخوانی و نصب المان‌های ویژه ماه رمضان و عید نوروز در دستور کار این کمیته قرار گرفته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران به برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی و نوروزخوانی در پنج موزه تاریخ شهر ساری، خانه نیما یوشیج، موزه تاریخ شهر بابل، آمل و مردم شناسی تنکابن اشاره کرد و یادآور شد: در بخش هنری برگزاری مراسم شادپیمایی،راهپیمایی خانوادگی، نمایش خیابانی، نقالی، موسیقی بومی محلی، قصه‌گویی، المان‌های ماه رمضان و نوروز در شهرها، بوستان‌ها و معابر عمومی برگزار می‌شود که مورد استقبال قرار گرفته است.

او به برگزاری برنامه‌های هنری در تفرجگاه‌ها،دسواحل، مجتمع‌های هنری و گالری‌های استان همچون موسیقی، نمایش، مسابقات هنری و فرهنگی، نمایشگاه‌های هنرهای تجسمی، نگارگری، نقاشی و خوشنویسی تا پایان نوروز اشاره کرد.

آهنگر ادامه داد: جشنواره کتابت وحی که خوشنوسیان با خط ثلث نگارش و در قالب قاب به مسافران اهدا می‌کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران به برگزاری جشنواره رمضان با حضور هنرمندان برتر استان در مجتمع‌ها و سالن‌های شاخص اشاره کرد و افزود: دراین جشنواره موسیقی زنده بومی،محلی، تواشیح، نمایش طنز، نقالی و مسابقه فرهنگی اجرا می‌شود.

او در بخش رسانه و تبلیغات، انتشار پیام‌های اخلاقی،مذهبی و دینی متناسب با ماه مبارک رمضان و عید نوروز در قالب عکس نوشته و پوستر درفضای مجازی، تصاویر مشاهیر، هنرمندان، اقلیم، آداب و سنن، اماکن تاریخی و گردشگری با نام کمیته فرهنگی ستاد خدمات سفر استان و تولید و پخش برنانه‌های تلویریونی و رادیویی درسیمای مازندران را از دیگر برنامه‌های ستاد اجرایی خدمات سفر در نوروز ۱۴۰۳ برشمرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403010801274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha