بهره‌مندی ۱۴هزار نفر از خدمات طرح ملی نوروزی هلال‌احمر قم

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان قم گفت: از ابتدای اجرای طرح ملی خدمات نوروزی هلال احمر تاکنون، ۱۴هزار و ۶۸۶ نفر از خدمات امدادی، درمانی، آموزشی و فرهنگی این طرح توسط امدادگران، جوانان و داوطلبان بهره‌مند شدند.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم، محمدرضا بهرامی اظهار کرد: طرح ملی خدمات نوروزی هلال‌احمر در سه محور امداد و نجات، خدمات بشردوستانه سازمان جوانان و هلال رحمت با شعار «همراهتان هستیم» اجرا می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان قم افزود: این طرح از ۲۶ اسفندماه سال گذشته فعالیت خود را در حوزه‌های امدادی، درمانی، آموزشی و فرهنگی شروع کرد و تا هشتمین روز از سال جدید، ۱۴هزار و ۶۸۶ نفر از مسافران نوروزی از خدمات این طرح بهره‌مند شدند.

او با اشاره به خدمات امداد و نجات این طرح به مسافران نوروزی اضافه کرد: ۷۴۲ امدادگر و نجاتگر در قالب ۲۳ تیم عملیاتی با به کارگیری ۱۷ دستگاه از جمله اتوبوس‌آمبولانس،‌ آمبولانس، خودروی نجات و آنست در ۱۷ حادثه جاده‌ای و همچنین به صورت حضوری به امدادرسانی و اسکان اضطراری ۹۲۰ نفر پرداختند که دو نفر از مراجعان برای دریافت خدمات درمانی بیش‌تر به مراکز درمانی منتقل شدند.

بهرامی افزود: ۴۰۱ نفر از اعضای جوانان با استقرار در ۱۱ پست ثابت و سیار در بیست و چهارمین طرح ملی خدمات بشردوستانه در سراسر استان قم، به ۴۳۹۵ نفر خدمات فرهنگی، آموزشی، امدادی، حمایتی و بشردوستانه ارائه کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان قم به جزییات فعالیت‌های انجام شده در طرح ملی خدمات بشردوستانه اشاره و بیان کرد: اطلاع‌رسانی در زمینه نقاط حادثه‌خیز، آسیب‌پذیر و راهنمایی مسافرین به نقاط ایمن، پویش ملی بهرفت (بهبود رفتارهای ترافیکی)، فضای دوستدار کودک، خیمه‌های نماز و غرفه فرهنگی، پایش و کنترل فشار خون، خدمات امداد و کمک‌های اولیه، حوادث و آسیب‌های پیشگیری و آموزش مهارت‌های ایمنی، امدادی و نحوه سنجش فشار خون از جمله فعالیت‌های انجام شده توسط اعضای جوان هلال احمر قم بوده است.

او ‌به اجرای پویش هلال رحمت توسط معاونت داوطلبان اشاره کرد و گفت: این پویش در دو بخش توزیع سبدهای معیشتی بین نیازمندان و برپایی سفره‌های مهربانی اجرا می‌شود که در این پویش ۲۹۶ داوطلب مشارکت دارند که تاکنون ۸۵۲ سبد معیشتی بین خانواده‌های نیازمند توزیع و ۹۸ سفره افطاری در سطح خانه‌های هلال استان بر پا شده است و تاکنون ۸۱۹۲ نفر از پویش هلال رحمت بهره‌مند شدند.

بهرامی با اشاره به اجرای طرح‌های مروجین سلامت و غربالگری سلامت توسط داوطلبان اظهار کرد: در طرح مروجین سلامت، ۲۶ نفر از اعضا مشارکت دارند که تاکنون ۶۵۰ بروشور و بسته‌های فرهنگی بین مسافران توزیع کرده‌اند و همچنین ۱۶ نفر از داوطلبان با استقرار در دو ایستگاه به غربالگری سلامت مسافران می‌پردازند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان قم افزود: ۳۷ نفر از داوطلبان با استقرار در هشت پایگاه جمع‌آوری کمک‌های مردمی در پویش بشردوستی مشارکت داشتند و تا هشتم فروردین‌ماه جاری، مبلغ ۷میلیارد و ۸۰۶میلیون و ۵۰۰هزار ریال به منظور کمک به مردم ستمدیده کشور فلسطین جمع‌آوری شده است.

او خاطرنشان کرد: ۱۰ پزشک داوطلب در طرح داوطلب‌یار امداد با استقرار در پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای، به مسافران نوروزی خدمات‌درمانی ارائه می‌دهند.

بهرامی به ارائه آموزش‌های امدادی و فرهنگی معاونت آموزش و پژوهش هلال‌احمر قم به مسافران نوروزی از ابتدای اجرای طرح ملی خدمات نوروزی هلال‌احمر در عوارضی آزادراه قم – کاشان (آزادراه امیرکبیر) اشاره کرد و گفت: مربیان امداد و نجات با استقرار ایستگاه‌های آموزشی که در این عوارضی بر پا شده است به مسافران نوروزی خدمات امدادی از جمله آشنایی با CPR، مخاطرات طبیعی، کمک‌های اولیه و داروشناسی مقدماتی و همچنین خدمات فرهنگی همچون توصیه‌های ایمنی در رانندگی و پیشگیری از حوادث، فراخوان و دعوت به ثبت‌نام و شرکت در دوره‌های امدادی همراه با توزیع بروشور و پخش کلیپ‌های آموزشی ارائه می‌کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان قم همچنین به خدمات معاونت درمان و توانبخشی این جمعیت اشاره کرد و گفت: از آغاز اجرای این طرح تاکنون، ۹۲۰ نفر از خدمات فیزیوتراپی، کاردرمانی و اروتز و پروتز و داروخانه این معاونت بهره‌مند شدند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403011101766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha