دستورات لازم برای رفع مشکلات کاروانسرای شاه‌عباسی، مسجد تاریخانه و تپه حصار دامغان صادر شد

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از صدور دستورات لازم برای رفع مشکلات کاروانسرای شاه‌عباسی، مسجد تاریخانه و تپه حصار دامغان خبر داد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، جواد واحدی در سفر خود به شهرستان دامغان هم‌زمان با دومین دور از سفر استانی دولت سیزدهم به استان سمنان در روز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ گفت: با بازدید از اماکن تاریخی و گردشگری این شهر ۷هزار ساله، مهم‌ترین مشکلات موجود در حوزه تخصصی این وزارتخانه از جمله مسجد تاریخانه، تپه حصار و کاروانسرای شاه‌عباسی دامغان بررسی شد و دستورات لازم برای رفع آن صادر شد.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: در بازدید از مسجد تاریخانه، مشکلی در بحث تملک دو مکان در این مسجد وجود دارد که دستورات لازم در این خصوص داده شد و در آینده‌ای نزدیک با همکاری شهرداری، شورای اسلامی شهر دامغان و فرمانداری شهرستان دامغان، مشکل مسجد تاریخانه، قدیمی‌ترین مسجد ایران حل خواهد شد.

او گفت: در خصوص تپه حصار اقداماتی در اولین دور از سفر رئیس‌جمهوری دولت سیزدهم برای مطالعه جابه‌جایی ریل قطار از این محل تاریخی انجام شده است و در این سفر نیز میزان بودجه مورد نیاز برای جابه‌جایی ریل ارزیابی شد تا با تخصیص آن این مهم انجام شود.

واحدی افزود: با عنایت بر اینکه بهره‌برداری از کاروانسرای شاه‌عباسی دامغان از مطالبات به‌حق مردم این شهر است و از زمان واگذاری این مکان به سرمایه‌گذار و عدم ایفای تعهدات از سوی او، طبق قانون در سریع‌ترین زمان ممکن سرمایه‌گذار کاروانسرای شاه‌عباسی دامغان خلع ید می‌شود و طی مراحل قانونی این کاروانسرا به سرمایه‌گذار جدیدی واگذار خواهد شد.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با بیان اینکه دامغان شهری است که قدمت ۷هزار ساله آن نشانگر عمق فرهنگ و تاریخ آن است افزود: از تمامی مردم میراث دوست ایران و گردشگران دعوت می‌شود تا از این شهر با قدمت باوجود اماکن تاریخی فراوان بازدید کنند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403013103091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha