پانزدهمین جشنواره گل غلتان نوزادان آغاز شد

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دامغان خبر از آغاز ثبت‌نام علاقه‌مندان برای گل غلتان نوزادان خود در پانزدهمین جشنواره گل غلتان نوزادان در شهر امیریه خبر داد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، مجتبی اکبرپور روز یکشنبه ۹ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ گفت: با عنایت به برگزاری پانزدهمین جشنواره گل غلتان نوزادان در شهر امیریه، ثبت‌نام برای مطهر کردن نوزادان زیر یک سال در گلبرگ‌های گل محمدی در جشنواره گل غلتان نوزادان امیریه، پایتخت گل غلتان ایران آغاز شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دامغان افزود: شماره‌های ۰۹۱۲۶۳۱۴۲۷۹ و ۰۹۱۲۷۳۲۴۵۳۳ برای ثبت‌نام با دبیرخانه پانزدهمین جشنواره گل غلتان نوزادان است.

او با دعوت از تمامی گردشگران و علاقه‌مندان از سراسر ایران گفت: این جشنواره در روز ۱۹ الی ۲۱ اردیبهشت در محل بنای تاریخی ارگ سپهسالار و عمارت دختر ناصرالدین‌شاه شهر امیریه از توابع شهرستان دامغان برگزار می‌شود.

اکبرپور افزود: در این جشنواره نوزادان زیر یک سال که اولین بهار زندگی‌شان را پشت سر می‌گذرانند برای شادابی و طراوت میان گل‌های محمدی تطهیر و غلتانده می‌شوند و مردم شهرستان دامغان عقیده دارند که با گل غلتان در نخستین بهار زندگی‌شان نوزادان دیگر دچار حساسیت فصلی و بیماری نمی‌شوند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403020900423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha