دستگیری حفار غیرمجاز در شوط آذربایجان غربی

یک حفار غیرمجاز در اطرف قلعه باستانی دقیانوس شوط دستگیر شد.

به‌گزارش میراث آریا، با دریافت گزارش مردمی مبنی بر انجام حفاری غیرمجاز در منزل غیرمسکونی واقع در محدوده قلعه باستانی و ثبتی دقیانوس در حوالی روستای شریف کندی از توابع شهرستان شوط صحت و سقم این گزارش توسط عوامل یگان حفاظت مورد بررسی قرار گرفت.

 پس از اطمینان از صحت گزارش، هماهنگی‌های لازم با فرماندهی پاسگاه قره قویون بخش مرگنلر انجام و نیز حکم قضایی از مقام قضایی این شهرستان اخذ شد.

 با حضور نیروهای انتظامی و یگان حفاظت استان در محل مذکور یک نفر حفاز غیرمجاز که از منزلی غیرمسکونی به طرف قلعه تاریخی در حال حفر تونل برای  کشف اشیا تاریخی بود را دستگیر و به همراه آلات و ادوات حفاری برای سیر مراحل قانونی به پاسگاه قره قویون تحویل داده شدند.

 نقش جلب مشارکت‌های اجتماعی و حساس کردن افکار عمومی نسبت به اهمیت و ارزش آثار تاریخی و فرهنگی یکی از اهداف راهبردی و از اقدامات پیشگیرانه یگان حفاظت استان در راستای حفاظت و صیانت از  آثار تاریخی است.

همچنین جلب مشارکت و استفاده از توان و ظرفیت ارگان‌های حاکمیتی و همیار با محوریت حفاظت از آثار تاریخی  نیز از دیگر اهداف یگان حفاظت استان در این راستا بوده و انعقاد تفاهم‌نامه‌های همکاری با ارگان‌های انتظامی و همیار برای این منظور به انجام رسیده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403031200545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha