انجمن خیرین میراث فرهنگی خراسان رضوی آغاز به کار کرد

پنجمین انجمن خیران میراث‌فرهنگی کشور در خراسان رضوی با حضور مشاور معاون میراث‌فرهنگی کشور آغاز به کار کرد.

به گزارش میراث‌آریا، انجمن خیرین میراث‌فرهنگی خراسان رضوی امروز پنجشنبه هفتم تیر ماه ۱۴۰۳ طی مراسمی آغاز به کار کرد و احکام اعضای انجمن توسط فریدون فعالی مشاور معاون میراث‌فرهنگی کشور به آن‌ها اعطا شد.

مشاور معاون میراث‌فرهنگی کشور در این مراسم گفت: با توجه به این که منابع مالی در میراث‌فرهنگی با محدودیت مواجه بوده است، بخشی از زیرساخت‌ها و مرمت‌های لازم برای آثار و ابنیه تاریخی به صورت کامل اجرا نشده است.

فریدون فعالی با اشاره به همت فعالان اقتصادی در امور خیریه اظهار کرد: باید مسئولیت اجتماعی در حوزه میراث‌فرهنگی احیا شود و سهم اندک میراث‌فرهنگی از منابع اجتماعی افزایش یابد.

او با اشاره به عملکرد خیرین در حوزه‌های مختلف گفت: حضور خیرین در عرصه‌های مختلف همواره منشا اثر بوده و در حوزه‌هایی از جمله مدرسه‌سازی و سلامت به خوبی عمل کرده‌اند، در حوزه میراث‌فرهنگی هم مشارکت داشته‎اند اما سازماندهی شده و در ساختار خیریه‌ای نبوده است.

مشاور معاون میراث‌فرهنگی کشور افزود: انجمن خیرین میراث‌فرهنگی، سازمانی مردم نهاد که تمامی فعالیت‌های آن غیر دولتی، غیر انتفاعی و غیر سیاسی است و ایجاد زمینه مشارکت خیرین میراث فرهنگی در داخل و خارج کشور از مهم‌ترین اهداف آن است.

فعالی اضافه کرد: فراهم کردن زمینه دریافت منابع مالی، هدیه، اعانه و هبه اشخاص حقیقی و حقوقی اعم از داخلی و خارجی و دولتی و غیردولتی، تشکیل بانک جامع آماری از آثار و ابنیه تاریخی، حفظ میراث‌فرهنگی ناملموس در معرض خطر، تامین هزینه‌های مرمت و بازپیرایی از دیگر اهداف انجمن خیرین میراث فرهنگی است.

او با اشاره به این‌که خراسان رضوی پنجمین استان در تشکیل انجمن خیرین میراث‌فرهنگی است، اظهار کرد: میراث‌فرهنگی متعلق به فرد یا گروه خاصی نیست بلکه سرمایه همه ملت ایران است و خراسان رضوی به دلیل گستردگی و حجم فعالیت و خدمت باید بیشتر به میراث‌فرهنگی توجه کند.

در پایان حکم رئیس انجمن خیرین میراث فرهنگی خراسان رضوی به سید جواد موسوی، حکم نایب رئیس انجمن خیرین میراث فرهنگی خراسان رضوی به  محمد چوپانکاره و به رضا احدیان، سعید مهرپویا، جواد خدایی، محمدرضا توکلی‌زاده، سید محمود مادرشاهیان، محمدرضا علیزاده، محمد جواد محقق نیشابوری، مسعود نبی دوست و علی امرایی احکام اعضای انجمن خیرین میراث فرهنگی استان خراسان رضوی اعطا شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403040700332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha