دستگیری حفاران غیرمجاز در کرمان

سرپرست یگان‌حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان از دستگیری حفاران غیرمجاز در بخش ماهان خبر داد.

به گزارش میراث آریا، مسلم ایرانمنش در خصوص دستگیری حفاران غیرمجاز در بخش ماهان گفت: در راستای تثبیت امنیت پایدار و مقابله با سوداگران اموال تاریخی و فرهنگی در کنار استفاده از همراهی و پتانسیل فراجا، درپی گزارش واصله میراث‌بانان افتخاری شهر ماهان مبنی بر حفاری غیرمجاز در ارتفاعات جوپار با هماهنگی و همراهی نیروی انتظامی به محل عزیمت و دو نفر حفار غیرمجاز دستگیر شدند.

سرپرست یگان حفاظت میراث‌فرهنگی کرمان در ادامه بیان کرد: برابر دستور مقام قضایی در بازرسی از منزل متهمان دستگیرشده بیش از ۱۴۰ قطعه شیء تاریخی کشف و ضبط شد.

او اظهار کرد: اشیا مکشوفه توسط کارشناسان اداره کل بررسی و برطبق نظریه کارشناسی شامل ۹ قطعه سکه تاریخی مربوط به ادوار مختلف از اوایل تا اواسط اسلامی و قاجار و پهلوی، چهار عدد کوزه و ظرف سفالی مربوط به دوره پیش از تاریخ و اسلامی، زنگوله مفرغی دوره متاخر اسلامی، تعدادی حلقه و النگو فلزی دوره اسلامی و ۱۲۱ مهره تراش خورده است.

ایرانمنش در پایان خاطرنشان کرد: حفاظت و حراست از آثار تاریخی و فرهنگی از ماموریت‌های ذاتی یگان حفاظت بوده که در همراهی و همکاری مقامات قضایی، عموامل نیروی انتظامی و میراث‌بانان افتخاری ظرفیت بهینه عظیمی در انجام ماموریت‌های یگان حفاظت میراث‌فرهنگی بسترسازی شده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403041100519

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha