اجرای مرحله پایانی مرمت خانه عظیم‌نژاد استان مرکزی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: اجرای مرحله پایانی مرمت خانه تاریخی عظیم‌نژاد در دستور کار قرار گرفت.

به‌گزارش میراث‌آریا، محمود مرادی نراقی در بازدید از خانه تاریخی عظیم‌نژاد گفت: این بخش از مرمت شامل جداره‌های داخلی، اندود کاری، تقویت پی، کف‌سازی، نما چینی با آجر سنتی، تعبیه تاسیسات مکانیکی و برقی و تعویض درب و پنجره‌های فرسوده بناست.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی با اشاره به اینکه مرمت خانه عظیم‌نژاد تا یک ماه آینده تمام می‌شود، ادامه داد: اعتبار در نظر گرفته شده برای مرمت این بنای تاریخی ۵ میلیارد ریال است.

مرادی نراقی افزود: بنای تاریخی خانه عظیم‌نژاد مربوط به اواخر دوره قاجار و اوایل دوره پهلوی است و در تاریخ ۲۵ خرداد ۱۳۹۰  به شماره ۳۰۱۰۵ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است و در سال گذشته به تملک اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی درآمده است.

او با اشاره به اینکه این بنای تاریخی در گذر سپهداری بازار تاریخی اراک و در کنار خانه قنبری واقع شده است، تصریح کرد: بعد از اتمام مرمت این بنای تاریخی برای کارگاه تولیدی در اختیار هنرمندان صنایع‌دستی  قرار خواهد گرفت.

خانه تاریخی عظیم‌نژاد از سبک و معماری درون‌گرایی ایرانی پیروی کرده و شامل یک حیاط مرکزی و فضاهای مسکونی و دو طبقه در اطراف است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403041900888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha