نصب بیرق شب اول محرم و سالروز ثبت میراث‌جهانی شوشتر گواهینامه ثبت رویداد گرفتند

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شوشتر از ثبت دو رویداد این شهرستان در تقویم رویدادهای گردشگری کشور خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا، داود نجارآسیابانی گفت: اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شوشتر از تابستان گذشته نسبت به ثبت هفت رویداد اقدام کرده است که در حال حاضر تعداد دو پرونده از آن‌ها توانست سیر کامل اداری را طی و در تقویم رویدادهای گردشگری کشور جمهوری اسلامی ایران در سطح استانی به ثبت برسند.

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شوشتر عنوان کرد: قطعاً خواست خداوند متعال است که از میان همه پرونده‌های تهیه‌شده، درست در ایام برگزاری جشن سالروز ثبت میراث‌جهانی سازه‌های آبی و پیرو آن نصب بیرق شب اول محرم، این رخدادها در تقویم رویدادهای گردشگری کشور ثبت و گواهینامه ثبت رویداد دریافت کنند.

او تصریح کرد: ثبت رویداد به اقدامات گردشگری‌ای تعلق می‌گیرد که در سال‌های متوالی و باحضور مردم و گردشگران آن حوزه انجام گرفته است.

نجارآسیابانی افزود: این دو رویداد را می‌توان در حوزه‌های گردشگری فرهنگی و گردشگری مذهبی طبقه‌بندی و از یکدیگر تفکیک کرد که البته حضور خودجوش جامعه مردمی و نقش‌آفرینی آنان به‌عنوان ذینعان اصلی، خود یکی از اصلی‌ترین نقاط مشترک رویدادها می‌تواند باشد.

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شوشتر اظهار کرد: همه اتفاقاتی که در سالیان متوالی و باحضور گسترده مردم انجام می‌گرفته، به‌عنوان یک رویکرد گردشگرپذیر، قابلیت ثبت در تقویم رویدادهای گردشگری را دارند و همه افراد جامعه نیز می‌توانند از راه درگاه الکترونیک  https://events.mcth.ir  رخدادهای واجد ارزش شهر خود را وارد کنند که البته فرآیندهای وارده باید از توسط ادارات میراث‌فرهنگی بررسی و تایید نهایی شوند.

او افزود: قطعاً با تکرار و حفظ متوالی بودن رویدادهای ثبت‌شده، می‌توان گام بعدی چنین ثبت‌هایی را در سطح کشوری نیز برداشت.

نجارآسیابانی در پایان گواهینامه‌های دریافت‌شده را سند زرین فعالیت‌های فرهنگی، تاریخی و مذهبی شهروندان دیار تاریخی شوشتر دانست و گفت: این‌گونه گواهی‌ها نشان از فرهنگ غنی و همبستگی اقشار مختلف این شهرستان فارغ از هرگونه قومیت و زبان دارد که توانسته در طول سالیان متمادی یک اقدام را به‌گونه‌ای به صورت سنتی برای خود حفظ کنند که امروزه موضوعی برای جذب گردشگر باشد.

نصب بیرق شب اول محرم و سالروز ثبت میراث‌جهانی شوشتر گواهینامه ثبت رویداد گرفتند

انتهای پیام/

کد خبر 1403041900957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha