استمرار دوره‌های آموزشی تخصصی در حوزه گردشگری ضروری است/ برگزاری کارگاه مهارت‌آموزی زنان شاغل در حرفه خانه‌داری واحدهای اقامتی استان فارس

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس استمرار اجرای دوره‌های آموزشی تخصصی در حوزه گردشگری را ضروری دانست و تأکید کرد: آموزش‌های تخصصی در ارتقای سطح علمی و عملی تمامی فعالان و شاغلان حوزه گردشگری تأثیر و نقش به سزایی دارد و ضروری است به این مقوله جدی‌تر پرداخته شود.

به گزارش میراث آریا، محمد ثابت اقلیدی گفت: افزایش سطح علمی نیروی انسانی یکی از نیازهای اصلی صنعت گردشگری است و باید دوره‌های آموزشی تخصصی در این حوزه استمرار داشته باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس بابیان اینکه فردا کارگاه یک‌روزه مهارت‌آموزی زنان شاغل در حرفه خانه‌داری واحدهای اقامتی استان فارس در هتل بزرگ شیراز برگزار می‌شود، افزود: این دوره‌های آموزشی تخصصی با همکاری انجمن حرفه‌ای مؤسسات آموزشی گردشگری، جامعه هتلداران استان فارس، انجمن حرفه‌ای اقامتگاه‌های سنتی استان و انجمن حرفه‌ای اقامتگاه‌های بوم گردی استان برگزار می‌شود.

ثابت اقلیدی بابیان اینکه در این دوره‌های آموزشی بیش از ۶۰ نفر شرکت‌کننده حضور دارند، اظهار کرد: شرکت‌کنندگان در این کارگاه یک‌روزه زنان شاغل در حرفه خانه‌داری واحدهای اقامتی شامل هتل‌ها، اقامتگاه‌های سنتی و بوم گردی هستند که به‌صورت تئوری و عملی آموزش‌های تخصصی را می‌بینند.

او در ادامه افزود: با توجه به اینکه شیراز میزبانی سومین جشنواره بین‌المللی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی را در اواخر آبان ماه امسال بر عهده  دارد ضرورت برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی و بازآموزی ویژه شاغلان و فعالان تأسیسات گردشگری همچنان احساس می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌ شده ازاین‌دست دوره‌های آموزشی در چندین مرحله برای شاغلان صنعت گردشگری استان که به‌صورت مستقیم با گردشگران و میهمانان این جشنواره بین‌المللی در ارتباط هستند اعم از شاغلان در اماکن تاریخی و فرهنگی، کارکنان فرودگاهی، رانندگان تاکسی‌های گردشگری و فرودگاهی، شاغلان در واحدهای اقامتی و پذیرایی و ... برگزار خواهد شد.

ثابت اقلیدی ادامه داد: برگزاری دوره‌های آموزشی چون آداب و معاشرت و اصول رفتار حرفه‌ای، خانه‌داری، میزبانی، اصول تشریفات بین‌المللی و... در نظر گرفته‌ شده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403050100021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha