برگزاری تینال صنایع‌دستی در جزیره قشم

مدیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سازمان منطقه آزاد قشم از برگزاری تینال صنایع‌دستی در جزیره جهانی قشم خبر داد.

به گزارش میراث‌آریا، ابراهیم رستم گورانی گفت: کارگاه‌های آموزشی و هم‌آفرینی صنایع‌دستی در پنج نقطه جزیره قشم به صورت تخصصی و رایگان با هدف ارتقای سطح دانش و آگاهی هنرمندان صنایع‌دستی آغاز شده و تا پایان مهره ماه سال جاری ادامه خواهد اشت.

مدیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سازمان منطقه آزاد قشم افزود: در تینال صنایع‌دستی در حوزه‌های خلق ایده تا بسته‌بندی، برندینگ، کلاس‌های تخصصی آموزش چرم، حصیر بافی، رنگ‌شناسی، دوخت سنتی، لبه‌بافی و نقطه‌کوبی روی سفال سرفصل‌های آموزشی این طرح جامع است.

او ادامه داد: سالانه میلیون‌ها گردشگر به جزیره قشم سفر می‌کنند و ما موفق شده‌ایم در ایجاد درآمد پایدار برای جامعه محلی از طریق راه اندازی اقامتگاه‌های بوم‌گردی تاحدودی موفق عمل کنیم اما تاکنون توجه کمی به حوزه برندینگ و تجاری سازی صنایع دستی قشم شده است.

رستم گورانی خاطرنشان کرد: در پایان دوره نیز ضمن صدور گواهی‌نامه معتبر، پس از بررسی کیفیت محصولات، مجوز ساخت صنایع دستی استاندارد نیز به هنرمندان اعطا می‌شود.

مدیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سازمان منطقه آزاد قشم در پایان اضافه کرد: پس پایان این کارگاه های آموزشی برای هنرمندان صنایع‌دستی گواهی پایان دوره و کارت شناسایی صنایع‌دستی صادر خواهد شد.

نشست هنرمندان صنایع‌دستی به دلیل مسافت زیاد روستاهای این جزیره در پنج نقطه قشم، رمکان ، سوزا، سرریگ و روستای سهیلی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1403052001000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha