ثبت 6 اثر تاریخی و فرهنگی 5 شهرستان فارس در فهرست آثار ملی

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس از ثبت شش اثر تاریخی و فرهنگی پنج شهرستان استان در فهرست آثار ملی خبر داد.

به گزارش میراث آریا، محمد ثابت اقلیدی گفت: استان فارس با بیش از سه هزار اثر تاریخی و فرهنگی در فهرست آثار ملی جایگاه نخست این فهرست را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس افزود: در حال حاضر شماره ملی شش اثر تاریخی و فرهنگی در شهرستان‌های شیراز، بوانات، خنج، فسا و نی‌ریز ابلاغ‌ شده است.

او تصریح کرد: اثر تاریخی و فرهنگی کتیبه ساسانی کان گوهر با قدمت قرون اولیه اسلامی در شهرستان بوانات با شماره 34207، اثر تاریخی و فرهنگی خانه فاطمه آزاد  در شهرستان نی‌ریز به شماره 33687 ، اثر تاریخی و فرهنگی بند میان شهر با قدمت دوره اسلامی در شهرستان فسا به شماره 33628، 2 اثر تاریخی و فرهنگی تل توف و قبرستان چهارطاقی باغان در شهرستان خنج و با قدمت دوره اسلامی به شماره‌های 34253 و 34254 و همچنین اثر تاریخی و فرهنگی سینما مهتاب در شهر شیراز با شماره 34255 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیدند.

ثابت اقلیدی تأکید کرد: این اثر تحت نظارت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است و هرگونه دخل و تصرف و عملیات منجر به تخریب و یا تغییر هویت آن شود برابر مواد ۵۵۸ لغایت ۵۶۹ از کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی، تعزیرات و مجازات از دارنده جرم محسوب می‌شود و مرتکب مشمول مجازات قانونی خواهد شد و مرمت و بازسازی اثر صرفاً با تائید و نظارت این وزارت خانه ممکن خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر 1403060500206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha