موافقت با ۷۰ طرح سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری در استان گلستان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان از تصویب ۷۰ طرح سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری در کمیسیون فنی برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری استان در سال جاری خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا، محمدجواد ساوری روز چهارشنبه ۲۸ شهریورماه ۱۴۰۳ در حاشیه بازدید از محل پیشنهادی اجرای طرح گردشگری در شهرستان علی‌آبادکتول، با گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۷۰ طرح سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری در کمیسیون فنی برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری استان به تصویب رسید.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان افزود: این طرح‌ها شامل ۱۹ مجتمع گردشگری، ۲۸ اقامتگاه بوم‌گردی، پنج مرکز تفریحی و سرگرمی، پنج هتل و متل، هفت سفره‌خانه سنتی، سه مرکز گردشگری ساحلی و دریایی و ۲ واحد پذیرایی بین‌راهی در سطح استان با پیش‌بینی حجم سرمایه‌گذاری بالغ‌بر ۴۰ هزار و ۱۶۸ میلیارد ریال است.

او خاطرنشان کرد: این طرح‌ها با ایجاد زمینه اشتغال بیش از ۱۸۰۰ نفر طبق ضوابط و قوانین مصوب در شیوه‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های ابلاغی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در کمیسیون فنی برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری استان بررسی و مورد تصویب قرار گرفت.

ساوری با اشاره به این‌که گردشگری و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در این حوزه از اهمیت بالایی برخوردار است، تصریح کرد: حمایت از سرمایه‌گذاران و تسریع در اعطای مجوزهای لازم برای ایجاد تأسیسات گردشگری در سطح استان از اولویت‌های اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403062901787
دبیر مرضیه امیری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha