شهرداری زنجان برای برگزاری جشنواره ملی آش ایرانی همکاری می‌کند/ میزبانی زنجان از ۲ جشنواره ملی

شهردارزنجان گفت: شهرداری زنجان آماده همکاری با اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان برای برگزاری هفدهمین جشنواره ملی آش ایرانی و هیجدهمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی و هنرهای سنتی بوده و برنامه ریزی‌های لازم در این زمینه را انجام خواهد داد تا میزبان شایسته‌ای باشیم.  

به گزارش میراث آریا، جلسه هماهنگی برگزاری جشنواره ملی آش ایرانی و نمایشگاه ملی صنایع‌دستی ۳ مهرماه ۱۴۰۳ با حضور شهردار، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری، معاون گردشگری، معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی و مسئولان شهرداری در اتاق جلسات شهرداری تشکیل شد.  

داریوش نادری در این جلسه اظهار کرد: هدف از برگزاری جشنواره ملی آش و هفدهمین نمایشگاه صنایع دستی و ۲۸ جشنواره دیگر در این استان علاوه بر شناساندن استان به عنوان مقصد گردشگری، ایجاد و شور نشاط در بین مردم است.  
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان افزود: سال گذشته زنجان به عنوان شهر جشنواره‌ها نامگذاری شد، به طوری که جشنواره آش و نمایشگاه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی به عنوان بزرگترین رویداد شهر در تقویم رویدادهای کشور ثبت شده است.  
او گفت: با توجه به تعداد بالای درخواست کنندگان زنجانی برای شرکت در این جشنواره، پیش رویداد آش در مجموعه تفریحی و گردشگری گاوازنگ در روز ۵ و ۶ مهر ماه برگزار خواهد شد که ۱۰ غرفه برای شرکت کنندگان زنجانی و ۳۰ غرفه سهم استان‌های دیگر است.  
داود آبیان در ادامه جلسه بیان کرد: برگزاری جشنواره‌ها یکی از مولفه‌های مهم در توسعه گردشگری استان به‌شمار می‌رود.  
معاون گردشگری خاطر نشان کرد: پیش از این جشنواره ملی آش در تابستان برگزار می‌شد اما به دلیل تقارن ماه محرم و صفر، این رخدادها در اوایل مهرماه برگزار شد و امیدواریم در سال‌های بعد در موعد قبلی خود برگزار شود.
علیرضا فیروزفر گفت: با بیان اینکه جشنواره ملی آش و جشنواره صنایع‌دستی از ابعاد مختلف برای شهر زنجان اهمیت دارد، تصریح کرد: این برنامه سال هاست که در استان به نحو مطلوبی برگزار می‌شود و مردم این استان و کشور برای برپایی و شرکت در آن نشاط دارند که این امر نشان از اهمیت و ارزش این جشنواره است.  
شهردار زنجان و رئیس جشنواره ملی آش در ادامه افزود: با کمک تمامی بخش‌های شهرداری برنامه ریزی‌های لازم باید برای برگزاری جشنواره ملی آش ایرانی و نمایشگاه ملی صنایع‌دستی و هنرهای سنتی انجام شود و فضاسازی و آسفالت ریزی باید تا روز برگزاری انجام شود. در فضاسازی محیطی و تبلیغات شهری کمک خواهیم کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403070300215
دبیر مهدی نورعلی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha