چشم انداز روشن قشم در صنعت گردشگری با همکاری فعالان اقتصادی این حوزه

در نشست رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با فعالین اقتصادی حوزه گردشگری و شرکت ها و هلدینگ های بزرگ این حوزه در کشور با موضوع تحلیل و بررسی امکان سنجی ظرفیت‌های جزیره جهانی قشم در روز دوم همایش ملی "همسنگار" بر ظرفیت های بی شمار و افق روشن جزیره در صنعت گردشگری به منظور دستیابی به توسعه همه جانبه و پایدار تاکید شد.

به گزارش میراث آریا، عادل پیغامی در این نشست اظهار داشت: جزیره قشم به دلیل پتانسیل بالای گردشگری و منابع طبیعی، ظرفیت بسیار خوبی برای جذب گردشگر دارد و لازم است که تمامی مدیران و کارشناسان در این حوزه به فعالیت‌ها و خلق فرصت ها و ایده های جدید توجه کنند.

او ادامه داد: حجم بازار و حضور فعال در آن از جمله مسائلی است که باید مورد توجه قرار گیرد، زیرا این عوامل می‌توانند به خلق فرصت‌های اقتصادی جدید منجر شوند.

به گفته پیغامی، حفاظت از محیط زیست، فرهنگ سازی و آموزش سه مقوله مهمی است که در توسعه صنعت گردشگری جزیره باید مدنظر قرار بگیرد و شناخت بافت فرهنگی و جمعیتی شهرها و روستاهای جزیره و تحولات فرهنگی در حال وقوع به این موارد کمک خواهد کرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد خاطر نشان ساخت: به عنوان مثال مقرر شده که در مسیر درگهان به شهر قشم، مسیری برای تردد و گردشگری موتورسیکلت‌های برقی تبدیل شود و با توجه به اینکه در ایام گردشگری، تردد بین درگهان و قشم به‌طور چشمگیری افزایش می‌یابد و این امر نشان‌دهنده بازار خوب برای موتورسیکلت‌های برقی است و همین موضوع می تواند به عنوان نمونه ای از ایده های جدید برای توسعه گردشگری جزیره مطرح باشد.

او تاکید کرد: با توجه به فرهنگ موجود در روستاهای قشم، اگر بتوانیم موتورسیکلت‌های برقی را جایگزین موتورسیکلت‌های احتراقی کنیم، می‌توانیم به بهبود وضعیت محیط زیست و سلامت عمومی کمک کنیم و برای دستیابی به این هدف قیمت این موتورسیکلت‌ها باید رقابتی باشد و تکنولوژی باتری آن‌ها باید به‌گونه‌ای طراحی شود که عمر مفید بیشتری داشته باشد.

پیغامی با بیان افزایش جمعیت شناور جزیره در طول فصول گردشگری، اضافه کرد: فراهم سازی زیرساخت های ارائه خدمات به این گردشگران از دیگر مواردی هست که باید مورد توجه دولت، سرمایه گذاران و فعالین اقتصادی قرار بگیرد.

گفتنی است، در این جلسه مباحثی در خصوص نظافت جزیره و زیباسازی حوزه شهری توسط شرکت ابراهیم مورد بررسی قرار گرفت که به بهبود فضای گردشگری جزیره کمک شایانی خواهد نمود.

بنابراین گزارش، در این نشست جمعی از فعالان اقتصادی، هلدینگ سیوان، شرکت ابراهیم، شرکت لوتوس،شرکت سونار فلور، شرکت امرالد، شرکت جهان تاب،موتور رسالت و شرکت توسعه راهبردی یارا تجارت حضور داشتند و با ارائه انتقادات و پیشنهادات فرصت های جزیره قشم را بررسی کرده و برای سرمایه گذاری در این جزیره ابراز تمایل داشتند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403072802008
دبیر مهدی نورعلی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha