حوزه گردشگری در سیستان و بلوچستان پیشرفت کرده است

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در بحث‌های اقتصادی، اجتماعی و گردشگری سیستان و بلوچستان پیشرفت داشته‌ایم که حوزه ورزش و جوانان این استان نیز از این پیشرفت‌ها بی‌نصیب نمانده است.

به گزارش میراث آریا، رضا شریفی در حاشیه همایش تجلیل از خانواده‌های شهدا، قهرمانان، مدال‌آوران ورزشی و داوران و مربیان ملی و بین‌المللی سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار میراث‌آریا گفت: این استان ظرفیت‌های کمتر شناخته شده‌ای در حوزه ورزش‌های همگانی، حرفه‌ای و قهرمانی دارد.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به ثبت کشتی کچ‌گردان سیستان و بلوچستان توسط اداره کل میراث فرهنگی استان افزود: در ورزش‌های کبدی، ساحلی و آبی جای کار بیشتری داریم و باید بیشتر به آن‌ها پرداخته شود.

او با اشاره به سفر رهبر معظم انقلاب در سال ۱۳۸۱ و تأکید ایشان بر ورزش‌های توپی و همگانی در این استان خاطرنشان کرد: دغدغه‌ایشان این بوده و هست که در مناطق تلفیقی سیستان و بلوچستان به ورزش‌هایی بپردازیم که مبنا و هدف آن انسجام اجتماعی باشد و کار تیمی و گروهی را تقویت کند.

شریفی بیان کرد: باید از ظرفیت حضور هلدینگ‌ها و شرکت‌های مطرح ملی به عنوان پشتیبان و اسپانسر ورزش در سیستان و بلوچستان استفاده و با بهرمندی از این ظرفیت‌های جدید به اداره ورزش و جوانان کمک کنیم.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: همانطور که در بحث‌های اقتصادی، اجتماعی و گردشگری سیستان و بلوچستان پیشرفت داشته‌ایم، حوزه ورزش و جوانان این استان نیز از این پیشرفت‌ها بی‌نصیب نمانده و ظرفیت‌های ورزش این منطقه قابلیت ارتقا به ۲ برابر آن چیزی که شاهد آن هستیم را دارد.

در جلسه شورای ثبت میراث معنوی(آثار ناملموس) که بهمن ماه سال گذشته در دفتر ثبت آثار وزارتخانه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور برگزار شد، شش اثر ناملموس استان که پرونده آن‌ها توسط اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان وبلوچستان ارسال شده بود در فهرست آثار ملی به ثبت رسید و یکی از این موارد کشتی کچ گردان بود.

انتهای پیام/

کد خبر 1403072902078
دبیر مرضیه امیری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha