نشست هماهنگی و هم‌اندیشی مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، خراسان رضوی با معاونان، مدیران و رؤسای شهرستان‌ها در مشهد امروز برگزار شد.

به‌گزارش میراث آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان رضوی، حسین زارع‌صفت مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری این استان، صبح امروز چهارشنبه 11 اسفند، در دیدار با معاونان، مدیران و رؤسای شهرستان‌ها گفت: «امروزه موضوعات شهرستان‌ها و مسائل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری از اولویت‌های اصلی استان است. باید داشته‌های ما در مأموریت‌های سازمانی باز‌تعریف شوند و به‌بهره‌برداری برسند.»

او افزود: «در حوزه میراث‌فرهنگی داشته‌های زیادی داریم. در حوزه گردشگری نیز باید توسعه گردشگری داخلی، اقامتگاه بوم‌گردی و گردشگری موضوعی در روستاهای هدف در اولویت قرار بگیرند.»

زارع‌صفت خاطرنشان کرد: «گردشگری یکی از ملزومات اصلی مدیریت شهرستان‌ها شده است و ما امروزه شاهد فعالیت 18 اقامتگاه بوم‌گردی در 11 شهرستان هستیم و 45 موافقت اصولی نیز تاکنون صادر شده است.»

او اضافه کرد: «در حوزه صنایع‌دستی نیز توسعه صنایع‌دستی، بازارچه‌ها و کارگاه‌ها و ترویج ورود صنایع‌دستی به چرخه جاری و زندگی مردم یکی از مسائل جاری ماست.»

مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان رضوی با اشاره به اینکه لازم است در برنامه‌ها به مشهد 2017 توجه شود گفت: «باید سوغات زیارت، سوغات محلی و سوغات سفر در دستور کار قرار بگیرد.»

او افزود: «در آستانه سال 1396 و نوروز متفاوت با توجه به شعار سال جدید، علاوه‌بر تداوم برنامه‌های گذشته، باید ارائه برنامه‌های جدید در اولویت قرار بگیرد. همچنین باید فعالیت‌های جدید ارائه شود و سند توسعه مأموریت‌های سازمان در شهرستان‌ها تهیه شود.»

زارع‌صفت گفت: «برای رسیدن به اهداف سازمانی باید بکوشیم و همدل و منسجم حرکت کنیم. البته برند شهرستان‌ها مهم است و باید آن را محترم شمرد؛ بااین‌حال، مزیت‌های رقابتی در حوزه صنایع‌دستی هم می‌تواند عامل موفقیت خوبی باشد.»

او خاطرنشان کرد: «باید نوروز را با خدمات متفاوت و جدید آغاز کنیم. سال جدید باید سال رونق و توسعه صنایع‌دستی با تکیه بر میراث فرهنگی و گردشگری باشد و مجموعه فعالیت‌های شهرستان‌ها به رشد اقتصادی و توسعه استان کمک می‌کند.»

انتهای پیام/

کد خبر 1395121123

برچسب‌ها