ثبت ملی جشنواره بهارنارنج و استقبال 10هزار نفری مردم از این رویداد

مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان: ثبت رویدادهای ملی در تقویم رویدادهای کشور نقش اساسی در توزیع متوازن سفر داشته و در سامان‌دهی سفر از نظر زمان و مکان اهمیت فراوانی دارد.

به گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان، ولی جهانی با اعلام این خبر گفت: اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان در سال گذشته با برگزاری بیش از ۵۰۰ برنامه، همایش، نمایشگاه و جشنواره‌های متنوع در سطح کشور از برترین استان‌های کشور در این زمینه بوده است که در سال جدید این رویه با برنامه‌ریزی دقیق‌تر در دستور کار این اداره‌کل قرار دارد.

مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان افزود: در ایام گذشته سال جاری بیش از ۲۰۰ برنامه متنوع توسط اداره‌کل با همکاری بخش‌های گوناگون برگزار شد که باعث ماندگاری بیش از ۱۷ میلیون نفرشب مسافران و گردشگران ورودی به استان گردید که ماندگاری سفر را بیش از ۱۳۰ درصد افزایش داد.

او تصریح کرد: در این راستا یکی از جشنواره‌ها، جشنواره بهار نارنج است که با شماره ثبت 1058 در فهرست رویدادهای ملی کشور به ثبت رسیده است. این جشنواره از پرمخاطب‌ترین برنامه‌های کشور با بیش از ۱۰ هزار نفر روزانه طی سه روز بوده است.

 جهانی گفت: احیای فرهنگ، آیین، سنت، معرفی منطقه، محصولات، افزایش سفر و ‌ماندگاری آن، سامان‌دهی زمانی و مکانی سفر از نقش موثر این رویدادهاست. 

 جشنواره بهار نارنج تبلوری از احیای فرهنگ گذشته

در جشنواره بهارنارنج با درنظر گرفتن برنامه‌های متنوع، مفرح و نشاط آور نسبت به احیای فرهنگ و سنت قدیمی این منطقه اقدام شد. 

ولی جهانی با بیان این مطلب گفت: با عنایت به اینکه ثبت رویدادهای ملی از وظایف ذاتی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است این اداره‌کل برگزاری و ثبت رویدادهای مهم استان را در دستور کار قرار داد.

مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان افزود: از جمله رویدادهای مهم که با تلاش شهرداری کومله و مردم منطقه موفق به ثبت ملی شده است جشنواره بهار نارنج است که جشنواره در طی روزهای بیستم الی بیست و دوم اردیبهشت سال جاری در شهرکومله با مشارکت شهرداری کومله برگزار شد.

او بیان کرد: در این رویداد مهم، با درنظر گرفتن برنامه‌های متنوع، مفرح و نشاط‌آور نسبت به احیای فرهنگ و سنت قدیمی این منطقه اقدام شد. این جشنواره از پرمخاطب‌ترین رویدادهای کشور با بیش از 10هزار نفر بازدیدکننده روزانه است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1402022570956

برچسب‌ها