رونمایی از ۴۳ نوع غذاهای اصیل مازندرانی در رویداد ملی گردشگری مازندران

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران از رونمایی و ارائه ۴۳ نوع غذای مازندرانی در جشنواره غذاهای بومی در حاشیه برگزاری رویداد ملی گردشگری مازندران خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران، حسن خیریان‌پور در جلسه هماهنگی برگزاری رویداد ملی گردشگری مازندران با اعلام این خبر گفت: ۴۳ نوع غذا و پیش غذای مازندرانی و روش‌های طبخ متنوع غذاهای دریایی در قالب جشنواره غذاهای بومی استان از جمله برنامه‌های جنبی این همایش خواهد بود..

معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری مازندران افزود: ۳۴ غرفه نمایشگاهی در راستای ظرفیت‌خای گردشگری استان پتانسیل‌های مربوط به صنایع‌دستی، صنعت و معدن، اتاق‌بازرگانی، اقتصاد و دارایی، علوم پزشکی، محیط زیست، پارک علو فناوری و شیلات که به نوعی مربوط به ارائه خدمات گردشگری هستند، معرفی می‌شود.

او به نمایش آثار فاخر هنرمندان صنایع‌دستی و هنرهای سنتی مازندران دارای مهر اصالت ملی و بین‌المللی در این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: علاوه برآن ۱۵ غرفه نمایشگاهی نیز به صنایع‌دستی و رشته‌های سفال و سرامیک، نمدمالی، جرم و دست‌بافته‌های سنتی اختصاص یافته است و نشست‌های تخصصی با حضور بازرگانان و صادرکنندگان صنایع‌دستی در زمینه صادرات این حوزه در جنب این همایش و نمایشگاه برنامه‌ریزی شده است.

صادق برزگر نیز در این جلسه با اشاره به همزمانی این رویداد با هفته گردشگری افزود: این رویداد با نگاه لغو روادید ایران و روسیه به میزبانی اداره‌کل میراث‌فرهنگی مازندران برگزار می‌شود.

مدیرکل‌میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران از حضور دفاتر و شرکت‌های توریستی کشور به ویژه دفاتر خدمات توریستی که در زمینه تورهای ورودی فعالیت دارند، خبر داد و یادآور شد: این رویداد توسط اداره‌کل با حمایت استاندار مازندران برنامه‌ریزی شده است و امیدواریم بخش‌های مختلف استان به ویژه فعالان حوزه گردشگری از این فرصت پیش آمده برای معرفی پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های خود استفاده کنند.

رویداد ملی گردشگری مازندران، پنجم مهرماه مصادف با روز جهانی گردشگری در شهرستان بابلسر برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402070400132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha