بهره‌برداری از واحد بوم‌گردی در رضوانشهر گیلان

مدیرکل میراث‌فرهنگی گیلان از افتتاح یک واحد بوم‌گردی در رضوانشهر خبر داد و گفت: برق این مجموعه با انرژی خورشیدی تأمین می‌شود.

به گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان، ولی جهانی اظهار کرد: گیلان شاخصه‌های خوبی در حوزه ارتقای زیرساخت‌های گردشگری بویژه در بخش بوم‌گردی دارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان افزود: این مجموعه به مناسبت هفته گردشگری در روستای شیروا در رضوانشهر به بهره‌برداری رسید.

او با اشاره به جزئیات بیشتر مجموعه بوم‌گردی در رضوانشهر بیان کرد: این مجموعه با حجم سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیارد ریال و بهره‌مندی از تسهیلات ۲۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیده‌ است.

جهانی با اشاره به سهم مؤثر گردشگری گیلان در اشتغالزایی اضافه کرد: با افتتاح بوم‌گردی در روستای شیروا برای ۴ نفر به صورت مستقیم و ۱۰ نفر به طور غیرمستقیم اشتغال ایجاد شده‌ است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی گیلان با اشاره به سلیقه ابتکاری مدیریت بوم‌گردی در حوزه پسماند افزود: این مجموعه با تفکیک زباله از مبدا اقدامات خوبی در حوزه مدیریت پسماند برداشته است.

او با اشاره به کار تلفیقی بوم‌گردی در کنار کارگاه صنایع‌دستی توسط شهروند رضوانشهری بیان کرد: برق این مجموعه با استفاده از انرژی خورشیدی تأمین می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402070900551

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha