برگزاری ورکشاپ «چای و سنت‌های دم‌آوری» در رشت

همزمان با روز جهانی گردشگری، ورکشاپ چای و سنت های دم‌آوری در شهر خلاق خوراک رشت برگزار شد.

به گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان، ولی جهانی در این ورکشاپ اظهار کرد: چای نوشیدنی است که محبوبیت جهانی پیدا کرده است، کشورهای مختلف چای سنتی خود را دارند و اگرچه همه مردم از برگ چای سنتی برای تهیه یک نوشیدنی تقویت کننده استفاده می‌کنند، اما تعداد زیادی از انواع این نوشیدنی وجود دارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان افزود: مراسم چای، خود دارای ویژگی‌های بسیاری است که مستقیماً به جغرافیا بستگی دارد. باید سعی کنیم بفهمیم نوشیدنی مورد علاقه میلیون‌ها نفر، بسته به اینکه در کدام قسمت از جهان تهیه می‌شود، متفاوت است.

جهانی با بیان اینکه سابقه چای در استان به ۱۱۰ سال قبل بر می‌گردد، گفت: چای گیلان کاملا سالم و ارگانیک است و به تحقیق آفتی در این محصول نداریم.

او چای را از نوشیدنی‌های محبوب ایران و جهان دانست و افزود: گیلان در حوزه  تولید و بسته‌بندی چای رتبه اول ایران را داراست و شهرستان لاهیجان نیز در این استان سال گذشته به عنوان پایتخت چای ایران ثبت جهانی شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان با بیان اینکه چای محصول راهبردی استان است، خاطر نشان کرد: به دلیل اهمیت این محصول فوق العاده در گیلان و ایران، سازمانی با عنوان سازمان چای در کشور ایجاد شد که به مرکزیت گیلان و شهر لاهیجان فعالیت دارد.

جهانی یاد آور شد: برای ما مهم است که بتوانیم از ابزارهایی برای افزایش میزان تولید از نظر کمیت و کیفیت چای استفاده کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1402070900612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha