رونمایی از کتاب التفسیر الأثری الجامع در قم

آیین رونمایی از کتاب التفسیر الأثری الجامع اثر آیت‌الله محمدهادی معرفت همزمان با هفدهمین سالگرد ارتحال این عالم ربانی در قم برگزار شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم، در این مراسم که به همت پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی شامگاه ۲۷ دی‌ ۱۴۰۲ برگزار شد، آیت‌الله رضا استادی از استادان برجسته حوزه علمیه قم گفت: باید قدر و منزلت افرادی همچون آیت‌الله معرفت را دانست و نگذاشت این چنین افرادی به فراموشی سپرده شوند.

او افزود: شاگردان آیت‌الله معرفت، اقدام‌های خوبی در راستای ترویج و تکمیل آثار و اندیشه‌های ناب این عالم بزرگ انجام داده‌اند که امیدوار هستیم، هر چه بیشتر در این زمینه شاهد چاپ آثار علمی از ایشان باشیم.

او با اشاره به روش به کار رفته در نگارش کتاب التفسیر الاثری الجامع خاطرنشان کرد: این کتاب به روش آیت‌الله معرفت نگاشته شده که این نیز یکی از تمایزات نگارش این تفسیر است‌.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، صلابت بیان معارف اهل ‌بیت(ع) و شیعه را از جمله امتیازهای مهم کتاب مذکور برشمرد و افزود: در این کتاب با صلابت کامل کلام اهل ‌بیت(ع) و اندیشه شیعیان که همان کلام و مبانی اسلامی آل‌محمد نگارش و بیان شده است؛ علاوه بر این که بیان حاکم بر این تفسیر، بیان به صورت گزنده و توهین‌کننده نیز نمی‌باشد.

رئیس پژوهشکده فرهنگ و اندیشه اسلامی نیز، با تجلیل از جایگاه علمی آیت‌الله معرفت بیان کرد: کتاب علوم قرآن و التمهید آیت‌الله معرفت دو اثر گرانقدر ایشان است که آبرویی برای شیعه شده است.

آیت‌الله علی‌اکبر رشاد افزود: آیت‌الله معرفت علاوه بر آثار علمی و آثار فکری، شاگردان بسیاری دارد که در جای خود بسیار قابل توجه است، در حوزه مبانی اسلامی اقدام‌های بسیار خوبی از سوی آیت‌الله معرفت انجام شده است.

او بیان کرد: کتاب التفسیر الاثری الجامع، اثری است که تا به حال تقریبا یک‌سوم آن به پایان رسیده است و امیدواریم، ادامه این تفسیر با جدیت کامل ادامه پیدا کند و تکمیل شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402102901774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha