استفاده از ظرفیت‌های ملی برای احیای بافت‌ تاریخی قم

معاون معماری و شهرسازی شهردار قم گفت: احیای بافت‌های تاریخی و فرسوده شهر قم با هماهنگی مجموعه مدیریت شهری و سازمان‌های دیگر در راستای استفاده از ظرفیت‌های ملی انجام شده است.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم، مجید متین‌فر امروز سه شنبه سوم بهمن ماه در نشست ائمه جماعات مساجد منتخب استان با شهردار قم که در سالن جلسات شهرداری برگزار شد، اظهار کرد: مشارکت و همکاری سازمان‌های گوناگون در آبادی و عمران شهر تأثیرگذار است.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری قم ادامه داد: تحقق‌پذیری طرح تفصیلی از موضوع‌های مهم در شهرداری است و پیشرفت در آن به ‌عنوان عملکرد مثبت سنجیده می‌شود. همچنین با تلاش مجموعه مدیریت شهری، بازگشایی معابر و مسیرها  اجرایی شده است.

او اضافه کرد: ۱۳ هزار هکتار مساحت کل شهر است که از این مقدار ۱۶۰۰ هکتار بافت فرسوده و ۳۰۰ هکتار بافت تاریخی برای بهسازی و ترمیم در نظر گرفته ‌شده است.

متین فر احیای بافت‌های تاریخی و فرسوده را از اهداف مهم مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر قم برشمرد و گفت: توجه به محلات با رویکرد مساجد از موضوعاتی است که مورد بررسی قرار گرفته و سازمان بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر اقدام‌های مثبتی را به‌ منظور بهسازی، کف‌سازی و جداره‌سازی این بافت‌ها در محلات انجام داده است.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری قم بیان کرد: با هماهنگی مجموعه مدیریت شهری و سازمان‌های دیگر در راستای استفاده از ظرفیت‌های ملی برای احیای بافت‌های تاریخی و فرسوده استفاده شده است.

او ادامه داد: نوسازی و ارائه خدمات ویژه به محله قدیمی چهل‌اختران، تملک و تعریض محله دروازه‌ ری، بازگشایی محور امیرکبیر و تملک ۱۳۲ مغازه قبرستان نو و توجه به هسته مرکزی شهر از دیگر اقدامات مجموعه شهرداری است که مطالعات آن انجام ‌شده و در حال حاضر در مرحله اجرا و انجام است. با همکاری و مشارکت سازمان‌های گوناگون، اقدام‌های لازم برای رسیدن به شهر هوشمند و شهرسازی الکترونیک انجام‌ شده و امیدوار هستیم تا سال ۱۴۰۴ این کار به پایان خوبی برسد.

متین‌فر تصریح کرد: زمان صدور پروانه‌های ساخت‌وساز در بازه دوهفته‌ای انجام می‌شود و این اقدام از دیگر کارهای مثبت مجموعه مدیریت شهری است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم گفت: اقدام‌های رضایت‌بخش مجموعه شهرداری سبب رضایت شهروندان شده است و این کار ما را دلگرم می‌کند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402110300213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha