ثبت‌نام در سامانه جامع تجارت برای اعمال معافیت مالیاتی فعالان حوزه صنایع‌دستی

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم، از ثبت‌نام در سامانه جامع تجارت برای اعمال معافیت مالیاتی فعالان حوزه صنایع‌دستی خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم، مهدی نصر اصفهانی گفت: تمامی فعالان حوزه صنایع‌دستی برای بهره‌مندی از معافیت مالیاتی، محصولات خود در سامانه جامع تجارت به نشانی اینترنتی https://www.ntsw.ir ثبت کنند.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم، با تأکید بر این که شرایط بهره‌مندی از معافیت مالیاتی منوط به دریافت کد شناسه اختصاصی در سامانه جامع تجارت است، افزود: بر اساس قابلیت ثبت محصولات صنعتگران، فروشگاه‌ها، خانه‌های صنایع‌دستی و بازارچه‌های دائمی (دارای مجوز صنایع‌دستی) برای اخذ کد شناسه اختصاصی محصولات ایجاد شده است.

او ادامه داد: سازمان امور مالیاتی تنها بر اساس موارد ثبت‌شده در سامانه جامع تجارت، برای فعالان حوزه صنایع‌دستی اعم از تولیدکنندگان، فروشگاه‌داران، دارندگان مجوز خانه‌های صنایع‌دستی، فروشندگان بازارچه‌های دائمی صنایع‌دستی و شرکت‌های تعاونی مرتبط دارای مجوز معافیت‌های مالیاتی را اعمال خواهد کرد.

او اضافه کرد: در صورت عدم وجود سرفصل محصول مورد نظر در سامانه جامع تجارت ایران، برای بررسی و تهیه و تدوین سرفصل مورد نظر، متقاضیان آن را به اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان‌ها و یا به کارشناسان معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم گزارش دهند؛ زیرا در صورت عدم ثبت محصولات در سامانه جامع تجارت، معافیت مالیاتی شامل حال فعالان صنایع‌دستی مربوطه نخواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402111600946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha