بازدید از موزه تاریخ طبیعی قم در دهه فجر رایگان است

رئیس اداره محیط زیست شهرستان قم، با اشاره به فرارسیدن ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: به مناسبت این ایام خجسته، بازدید از موزه تاریخ طبیعی اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان قم برای عموم رایگان است.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم، مرتضی دهقان نصیری افزود: علاقه‌مندان تا ۱۸ بهمن‌ماه جاری از ساعت ۸ تا ۱۴ می‌توانند از این موزه بازدید کنند.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان قم خاطرنشان کرد: موزه تاریخ طبیعی شهر قم در بلوار امام موسی صدر (خاکفرج)، انتهای بوستان شهید بنیادی واقع شده است.

او با بیان این که از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۳ هزار دانش‌آموز از این موزه بازدید کرده‌اند، گفت: مدارس می‌توانند برای هماهنگی بازدید از این موزه، در قم با شماره تلفن ۳۶۲۰۷۱۸۹ با پیش‌شماره ۰۲۵ تماس بگیرند. 

موزه تاریخ طبیعی استان قم با ۵۵۰ متر مربع مساحت در سال ۱۳۸۱ هجری خورشیدی تأسیس شده و متعلق به اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان قم است. در این موزه، گونه‌های نادر جانوری و گیاهی این استان به معرض نمایش گذاشته شده است.

در حال حاضر موزه تاریخ طبیعی استان قم دارای دو بخش آموزشی و نمایشگاهی به شرح زیر است:

۱- اتاق‌های اداری و سالن اجتماعات به وسعت حدود ۷۰ مترمربع به همراه کمدها و ویترین‌های مخصوص کتابخانه برای نمایش و فروش کتاب‌های زیست‌محیطی.

۲- سالن نمایش موزه به وسعت ۴۰۰ مترمربع و دارای ۴ دیوراما (۳ دیورامای (ژرفانما) منفصل دایناسور و پرندگان شاخه‌نشین، مرداب انزلی و یک دیورامای متصل شامل رودخانه، دشت، دامنه و کوهستان) است که همراه با صحنه‌سازی، صخره‌سازی و نورپردازی بوده و دارای یک آسمان‌نما (پلانتانیوم) با نمایی از آسمان شب‌های پاییز و زمستان استان قم است. همچنین این سالن دارای ۱۳ ویترین همچون پرندگان، سنگ‌ها، سنگواره‌ها (فسیل‌ها)، پستانداران کوچک، گیاهان و حشرات است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402111600947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha