بیش از ۲۱۳هزار مسافر نوروزی وارد سیستان و بلوچستان شدند

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان گفت: از زمان آغاز ستاد خدمات سفر استان تا روز گذشته بالغ بر ۲۱۳هزار مسافر و گردشگر نوروزی وارد استان شده‌اند.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان، محمدهادی طهرانی‌مقدم سوم فروردین‌ماه اظهار کرد: این استان به دلیل داشتن ظرفیت‌های طبیعی، گردشگری و تاریخی متعددی که دارد در ایام نوروز جزو استان‌هایی است که مقصد سفر بسیاری از مسافران به حساب می‌آید.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان افزود: بر اساس آمار ارسال شده به ستاد سفر، تا روز گذشته دوم فروردین ماه ۲۱۳هزار و ۵۹۸ مسافر و گردشگر وارد استان شده‌اند که از این میان ۲۰۶هزار و ۳۱۶ نفر گردشگر ایرانی و ۷هزار و ۲۸۲ نفر توریست خارجی بوده‌اند.

او ادامه داد: بر اساس این آمار تعداد ۱۴هزار و ۵۴ نفر از طریق فرودگاه های استان، ۳هزار و ۸۹۹ نفر به صورت ریلی و ۱۹۵هزار و ۶۴۵ نفر هم از طریق حمل و نقل جاده ای وارد سیستان و بلوچستان شده‌اند.

به گفته طهرانی مقدم، جمع کل بازدید از جاذبه‌های گردشگری استان هم ۲۷۲هزار و ۴۷۸ نفر بوده است که طی روزهای آتی نیز افزایش خواهد یافت.

او تاکید کرد: در بخش فروش صنایع‌دستی نیز با فروش ۸۱۵میلیون و ۲۵۰هزار تومان محصولات و صنایع دستی استان شاهد رشد ۸۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل بوده‌ایم که نشان از بهبود کیفیت محصولات و عرضه مناسب به علاقه‌مندان است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403010300485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha