محصولات صنایع‌دستی سفیران فرهنگی هر کشور و استان هستند

امام جمعه شهرستان بنجار در استان سیستان و بلوچستان گفت: محصولات صنایع‌دستی به عنوان سفیران فرهنگی هر کشور، استان و منطقه محسوب می‌شوند.

به گزارش میراث آریا، حجت‌الاسلام حیدرعلی راشکی صبح امروز دوشنبه ۲۱ خردادماه در دیدار با پرسنل اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان زابل که به مناسبت هفته صنایع‌دستی انجام شد، گفت: سیستان مهد و خواستگاه آثار و محصولات صنایع‌دستی اصیل و ارزشمند است که باید این هنرها به خوبی معرفی و تبلیغ شود.

امام جمعه شهرستان بنجار افزود: به طور کلی صنایع‌دستی در زمره سفیران فرهنگی کشور و استان‌ها محسوب می‌شود و ما نیز باید سیستان و بلوچستان را با همین محصولات ارزشمند صنایع‌دستی به دنیا معرفی کنیم و آنچه در این منطقه تولید می‌شود قابلیت جهانی شدن را نیز دارد.

او ادامه داد: بانوان منطقه سیستان نیز با ابتدایی‌ترین امکانات، آثار و صنایع‌دستی خاصی را تولید می‌کنند که در صورت معرفی و عرضه به بازار، ضمن رونق معیشت و سفره صنعتگران منطقه در تغییر چهره استان نیز تاثیر شگرفی دارند.

امام جمعه شهرستان بنجار در ادامه نیز به همراه پرسنل میراث‌فرهنگی زابل و بخشدار مرکزی با حضور بر بر سر مزار شهدای گمنام با آرمان‌های امام و شهدا تجدید بیعت کردند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403032101002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha