دعوت مراجع تقلید از مردم برای حضور باشکوه در پای صندوق‌های رأی

حضرات آیات ناصر مکارم شیرازی، حسین نوری همدانی و عبدالله جوادی آملی از مراجع تقلید در پیام‌های جداگانه‌ای، از همه مردم ایران اسلامی برای حضوری باشکوه در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری دعوت کردند.

به‌گزارش میراث‌آریا، مراجع تقلید در این پیام‌ها بر حضور آگاهانه مردم در این دوره از انتخابات، حفظ وحدت، اقتدار ملی و انتخاب فردی که شایسته جایگاه ریاست‌جمهوری است، تأکید کردند.

واجدین شرایط، وظیفه شرعی و اجتماعی خود را ادا کنند

آیت‌الله مکارم شیرازی در پیام خود آورده است:

«مردم شریف ایران اسلامی بار دیگر در عرصه انجام تکلیف الهی انسانی انتخابات قرار گرفته‌اند. بر همه واجدین شرایط لازم است، با شرکت پر شور و انتخاب فردی مؤمن، امین و شایسته جایگاه مهم ریاست‌جمهوری اسلامی ایران، وظیفه شرعی و اجتماعی خود را در تعیین سرنوشت و آینده جامعه ادا نمایند.

از درگاه خداوند متعال عزّت، اقتدار و سربلندی جمهوری اسلامی و مردم شریف ایران را مسألت دارم.»

مردم با شرکت در انتخابات وحدت و همدلی خود را به نمایش بگذارند

در پیام آیت‌الله نوری همدانی نیز آمده است:

«یکی از نمادهای مردم‌سالاری دینی، انتخابات است. بر این اساس باید توجه داشت، حضور پرشور در انتخابات بر تقویت این اصل خواهد افزود و موجب تقویت نظام اسلامی خواهد شد و از طرفی چشم طمع دشمنان ملت را کور خواهد نمود و موجب قدرت و استحکام انقلاب اسلامی خواهد شد و بدون تردید انتخاب فردی اصلح در حل مشکلات موجود مؤثر خواهد بود.

اینجانب از عموم مردم شریف ایران اسلامی دعوت می‌کنم، در این انتخابات مهم شرکت نموده‌ و وحدت و همدلی خود را یک بار دیگر در مقابل چشم ناظران جهانی به نمایش بگذارند.»

حضور در انتخابات، یک قدرت ملی، دینی و اسلامی است

همچنین آیت‌الله جوادی آملی در پیامی بیان کرده است:

«مردم در دین اسلام محوریت اصلی را دارند و جایگاه آن‌ها صرفاً به دلیل انتخابات و جمهوریت نیست؛ مردم ایران نیز مردمی بزرگ و بافرهنگ هستند و در همه صحنه‌های کشور از جمله دفاع مقدس حضور فعال داشته‌اند، باید مسئولان این تلاش و از خودگذشتگی مردم را قدر بدانند و با سروسامان دادن به اوضاع اقتصادی و اجتماعی کاری کنند تا ملت بتواند روی پای خود بایستد.

امروز موظف هستیم، وحدت خود را حفظ کنیم و در این مناسبت‌ها مانند انتخابات که در استقلال کشور، امنیت، عظمت، جلال و شکوه این مملکت دخیل هستند؛ حضور فعال داشته باشیم، حضور در پای صندوق‌های رأی، یک قدرت ملی، دینی و اسلامی است که دشمن‌زدایی می‌کند و تا وقتی مردم در صحنه حضور دارند، برای کشور هیچ‌گونه مشکلی پیش نخواهد آمد.

امیدواریم به حرمت خون‌های پاک شهدا، مردم در این صحنه‌ها حضور فعال داشته باشند تا استقلال کشور نیز محفوظ بماند.»

جهان به فردای ایران و حضور مردم در انتخابات چشم دوخته است

آیت‌الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با صدور پیامی آورده است:

«با تبریک ولادت امام کاظم(ع) و گرامیداشت یاد شهدای اسلام و انقلاب اسلامی به ویژه شهدای هفتم تیر و آیت‌الله شهید بهشتی(ره) و شهدای خدمت و امام شهدا(ره)، ملت آگاه و بیدار ایران در نقاط حساس و تاریخی نقش‌آفرین و سرنوشت‌ساز بوده و آوازه انقلاب شکوهمند اسلامی و آزادگی و بیداری آنان در گوش جهان پیچیده است و اینک جهان به فردای ایران و حضور مردم شریف میهن اسلامی در چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری اسلامی چشم دوخته است.

این انتخابات در کارزار بزرگ منطقه و در میدان معادلات پیچیده جهان می‌تواند بر اقتدار ملی و انقلابی ایران و درخشش گفتمان اسلام ناب و اندیشه امام خمینی(ره) و پیشرفت محور مقاومت و عدالت بیداری مستضعفان بیافزاید و راهی به سوی حل بیش‌تر مشکلات مردم بگشاید و آرمان و راه شهدای عالی‌قدر و به ویژه شهدای گرانقدر خدمت را تداوم بخشد و این همه در گرو مشارکتی گسترده و انتخابی هوشمندانه است.

حوزه‌های علمیه با الهام‌گیری از رهبری معظم انقلاب اسلامی و مراجع عظام تقلید و همراه با نخبگان و فرهیختگان و دانشگاهیان ارجمند، آحاد مردم شریف و جوانان عزیز و طبقات و قشرهای گوناگون را به حضور چشمگیر و تحول‌آفرین و انتخاب هوشمندانه با توجه به معیارهای گزینش برتر فرا می خوانند.

عظمت و شکوه بیش‌تر اسلام و انقلاب و ایران و عزت‌ روزافزون مردم شریف ایران و پیروزی انقلاب اسلامی و امت اسلام را از خداوند مهربان خواستارم.»

تأکید دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری بر حضور آگاهانه در انتخابات و انتخاب فرد اصلح

دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری در پیامی با دعوت از مردم شریف به ویژه جوانان ایران اسلامی در انتخابات ریاست‌جمهوری، بر ضرورت حضور حداکثری و دقت در انتخاب فرد اصلح تأکید کرد.

در این پیام آمده است:

«تجربه موفق انتخابات متعدد در طول دوران انقلاب اسلامی نشان داده است که انتخابات در جمهوری اسلامی ایران به معنای واقعی کلمه، نماد مشارکت مردم در سرنوشت خویش است.

اینک مردم انقلابی و امت آگاه و آزاده ایرانی، یکی دیگر از صحنه‌‏های بزرگ آزمایش الهی را در پیش‌‏رو دارند و هشتم تیر ۱۴۰۳ روزی است که ملت غیور ایران اسلامی با انتخاب رئیس‌جمهوری معتقد به ارزش‌ها و آرمان‌ های اسلامی، دردآشنا، کارآ و توانمند، ملتزم به قانون اساسی و اصل ولایت ‏فقیه و دارای درایت و مدیریت، بار دیگر سرنوشت خود را رقم خواهد زد و برای مسئولیت خطیر ریاست‌جمهوری اسلامی ایران فردی را برخواهند گزید که این پست‏ را امانت الهی و عرصه خدمت دانسته و از آرای مردم صیانت خواهد کرد.»

حضور در پای صندوق‌های رأی چشم طمع دشمنان به کشور را کور خواهد کرد

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور پیامی آورده ‌است:

«نعمت انتخابات و مردم‌سالاری دینی که به برکت انقلاب اسلامی و هوشیاری امام راحل عظیم‌الشأن به ملت ایران ارزانی داشته شده است، سال‌هاست که در سایه هدایت‌های رهبری معظم انقلاب (مدظله العالی) صیانت شده و امروز به یکی از مظاهر اقتدار و عزت ملی بدل گشته است.

مردم بصیر و شریف ایران نیز پیوسته با حضور مسئولانه خود در انتخابات‌ها با قدرشناسی از این نعمت، علاوه بر انجام تکلیف دینی و سیاسی، از حق خود در تعیین سرنوشت کشور استفاده می‌کنند و برای ساختن آینده ایران قوی گام بر می‌دارند.

حضور پای صندوق‌های رأی و تلاش در انتخاب اصلح، یک عمل صالح سیاسی و دینی است که چشم طمع دشمنان را کور و ایران اسلامی را سرافراز خواهد کرد.

توجه به ویژگی‌های نامزد اصلح در کلام مقام معظم رهبری راهگشای یک انتخاب درست است. به فرموده ایشان «اصلح آن کسی است که در درجه اول به مبانی این انقلاب و این نظام اعتقاد قلبی و واقعی داشته باشد. دوم این که کارآمد باشد؛ شب و روز نشناسد. دنبال کار باشد. توانایی داشته باشد، برای کار کردن. از عناصر خوب و همکاران خوب استفاده کند. توان کار و نشاط کار همراه با اعتقاد راسخ به مبانی انقلاب این موجب صلاحیت است. وقتی این صلاحیت وجود داشت، این آدمی با این خصوصیات می‌تواند از همه ظرفیت‌های کشور استفاده کند»، لذا توصیه می‌کنیم، مردم عزیز در انتخاب اصلح به این معیارها توجه ویژه‌ای داشته باشند و با انتخاب درست یاریگر اسلام و انقلاب باشند.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با دعوت از آحاد مردم جهت حضور دشمن شکنانه و خلق حماسه‌ای دیگر در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، بر مشارکت گسترده و انتخاب اصلح تأکید می‌کند و با گرامیداشت یاد و نام خادم ملت، شهید رئیسی (رحمت الله علیه)، عزت و سرافرازی ایران و ملت شریف را از خداوند متعال مسئلت می‌نماید.»

دعوت استاندار قم از مردم برای حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری

سید محمد آقامیری استاندار قم با صدور بیانیه‌ای از عموم مردم بصیر و انقلابی استان به‌ منظور حضور در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری و خلق حماسه‌ای دیگر دعوت به عمل آورد.

در این پیام آمده است:

«حیات تابناک و پر برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی از نخستین روزهای استقرار خود تاکنون، بارها شاهد حماسه‌آفرینی ملت آگاه و همیشه در صحنه بوده است.

عرصه‌های انتخابات از آن دست آزمون‌های بزرگ و سرنوشت‌سازی است که برغم تمامی توطئه‌ها و تلاش نافرجام بدخواهان و دشمنان این ملت، همواره به صحنه‌های ناب و شورانگیزی از شکوه و عظمت همبستگی ملی و تجلی جلوه‌های بی‌نظیری از جمهوریت و مردم‌سالاری دینی نظام اسلامی تبدیل شده‌اند.

اینک‌ و در پی شهادت خادم پرتلاش جمهور آیت‌الله رئیسی‌، چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری را به ‌عنوان فرصت ارزنده دیگری برای نمایش عزت، عظمت و سربلندی نظام و ترسیم افق‌های روشن و پر امید برای آینده این مرز و بوم پرگهر در پیش داریم.

رجاء واثق دارم، در چنین شرایطی، آحاد ملت شریف ایران با تأسی به فرامین و منویات گهربار امامین انقلاب و در عمل به وصایای شهدای عزیز، حضور آگاهانه در انتخابات را حق مسلم و تکلیف دینی خود فرض کرده و برای پرشورتر شدن هر چه بیشتر فضای انتخابات و انتخاب رئیس‌جمهوری اصلح، توانمند و در تراز انقلاب و شهید رئیسی، از هیچ تلاشی فرو گذار نخواهد کرد.

به فضل الهی و با تلاش عوامل دست‌اندرکار، مقدمات لازم برای برگزاری انتخابات سالم، پرشور منظم و با مشارکت گسترده اقشار مختلف در استان قم مهیا شده است و ان‌شاءالله عموم مردم انقلابی و بزرگ استان قم همگام با سایر ملت ایران، حضوری پرشور و مسئولانه را در انتخابات هشتم تیرماه رقم خواهند زد.»

انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری ایران هشتم تیرماه جاری برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1403040800362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha