تعویض پرچم گنبد حرم حضرت معصومه(س) در قم

در آستانه ماه محرم و ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع)، مراسم تعویض پرچم گنبد نورانی حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه‌(س) با حضور جمع کثیری از زائران و مجاوران در صحن امام رضا(ع) این بارگاه ملکوتی در قم برگزار شد.

به‌ گزارش میراث‌آریا، در این آیین که برخی مسئولان و شخصیت‌ها از جمله آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) و امام جمعه قم نیز حضور داشتند، پرچم مزین به نام اباعبدالله الحسین‌(ع) بر فراز گنبد مشعشع بانوی آب و آینه به اهتزار درآمد.

در این آیین که با نوحه‌خوانی و ذکر مصیبت و فریادهای شورانگیز لبیک یا حسین(ع) همراه بود، حجت‌الاسلام سید حسین مؤمنی قمی؛ اهمیت معرفت و شناخت حضرت سیدالشهداء(ع) را مورد تبیین قرار داد و گفت: امام حسین(ع) به عنوان عزیزترین بنده خداوند بر روی زمین، واسطه بین ما و ذات اقدس الهی است.

او خاطرنشان کرد: در روایت‌های گوناگون، درباره گریستن برای مظلومیت حضرت حسین‌ابن‌علی(ع) و عزاداری در ماه‌های محرم و صفر توصیه‌های زیادی شده‌ است.

او بیان کرد: با عزاداری برای امام حسین(ع) و از رهگذر اتصال به این امام معصوم(ع)، می‌توانیم به مقام قرب الهی برسیم و برقراری رابطه سلوکی با امام زمان‌(عج)، از آثار و برکت‌های گریه برای امام حسین(ع) است.

مؤمنی در خصوص اهمیت زیارت امام حسین(ع) نیز اظهار کرد: برای زیارت امام حسین(ع)، فقط نباید به کربلا و به کنار حرم مطهر آن حضرت(ع) برویم؛ انجام این عبادت، از راه دور و با خواندن زیارت عاشورا نیز ثواب فراوانی دارد.

حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) در ۵ دی سال ۱۳۱۰ هجری خورشیدی به شماره ۱۲۸ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.‌ 

شیعیان در «ماه محرم» برای امام حسین(ع) سومین اختر تابناک امامت و ولایت که در ۱۰ محرم سال ۶۱ هجری قمری در کربلا به همراه یاران باوفایش به دست لشکر یزید به شهادت رسید، سوگواری می‌کنند. حرم مطهر حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) در کربلای مُعَلّا (عراق) قرار دارد.

«محرم»، ماه حُزن و عزاداری شیعیان در شهادت امام حسین(ع) است. این ماه یادآور دلاورمردی‌های یاران باوفای حضرت سید الشهدا(ع)، فداکاری‌های حضرت زینب کبری(س)، امام سجاد(ع) _چهارمین امام شیعیان_ و همه‌ اسرای کاروان امام حسین(ع) است. این ماه یادآور خطبه‌های آگاهی‌بخش سالار شهیدان، نطق آتشین حضرت زینب(س) و خطابه‌ غَرای امام زین‌العابدین(ع) است.   

انتهای پیام/

کد خبر 1403041700753
دبیر مهدی نورعلی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha