تخصیص بیش از ۴ میلیارد ریال برای منطقه نمونه گردشگری جعفرآباد گرگان

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گرگان از تخصیص بیش از چهار میلیارد ریال اعتبار برای ایجاد زیرساخت‌های برای منطقه نمونه گردشگری جعفرآباد این شهرستان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا، رضا غیاثی‌زاده امروز پنجشنبه ۲۸ تیرماه ۱۴۰۳ در بازدید از روستای جعفرآباد شهرستان گرگان، گفت: روستای جعفرآباد در شرق شهرستان گرگان و در بخش بهاران واقع‌ شده است و ظرفیت‌های بسیار خوبی ازجمله جنگل، آب‌بندان، مرداب، منابع بکر طبیعی دارد. با توجه به فاصله نزدیک روستا و جنگل ظرفیت خوبی برای گردشگران فراهم ساخته است و به نسبت سایر روستاها از زیرساخت‌های خوبی نظیر اقامتگاه‌های بوم‌گردی، خانه مسافر، آلاچیق، سرویس بهداشتی و... برخوردار است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گرگان خاطرنشان کرد: فقط در دولت شهید رئیسی بیش از چهار میلیارد ریال در حوزه ایجاد زیرساخت‌های گردشگری روستای جعفرآباد و برای ایجاد کمپ، آلاچیق، سرویس بهداشتی و... و همچنین سایر خدمات زیرساختی هزینه شده و در حال بهره‌برداری است.

او افزود: در دولت سیزدهم مجوز بهره‌برداری بیش از شش‌خانه مسافر در این روستا صادرشده است و با سه خانه مسافری که از گذشته در این روستا فعال بود، درمجموع ۹ خانه مسافر در این روستا در حال ارائه خدمات به گردشگران است.

غیاثی‌زاده در ادامه بیان کرد: چهار اقامتگاه بوم‌گردی دارای مجوز بهره‌برداری در روستای جعفرآباد مشغول فعالیت است که دو واحد آن در این دولت مجوز بهره‌برداری دریافت کردند.

او گفت: در دولت شهید رئیسی مجوز ایجاد دو اقامتگاه بوم‌گردی با حجم سرمایه‌گذاری ۱۶۰ میلیارد ریال و ایجاد اشتغال برای بیش از ۸ نفر به‌صورت مستقیم صادر شده است که تاکنون  مبلغ ۹۰۰ میلیون ریال برای این واحدها تسهیلات پرداخت‌ شده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403042801430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha