اربعین در توسعه اقتصادی ایلام نقش موثری دارد/ استقبال بی‌نظیر زائران از محصولات صنایع‌دستی

نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی از غرفه‌های صنایع‌دستی و سوغات محلی ویژه اربعین بازدید کرد.

فریدون همتی نماینده مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی در حاشیه این بازدید در گفت‌وگو با میراث‌آریا گفت: ابتدا باید از مردم استان و مدیرانی که در بحث اربعین برنامه‌ریزی‌های خوب و مناسبی داشته تقدیر و تشکر کرد که این امر باعث رضایتمندی زائران قرار گرفته است.

همتی افزود: یکی از اقدامات شایسته و مناسبی که توسط مدیریت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ایلام انجام شده، برپایی غرفه‌های صنایع‌دستی و سوغات محلی در کنار موکب‌های پذیرایی و استراحت است که این اقدام هم باعث معرفی محصولات صنایع‌دستی و هم فروش و عرضه آنها شده است.

نماینده استان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌های مناسب باید نگاه اقتصادی اربعین به استان دنبال شود و از رهگذر زائرانی که وارد استان می‌شوند باید تأثیر اقتصادی بیشتری برای استان فراهم شود.

او عنوان کرد: در ایام اربعین خوشبختانه رابطه متقابلی بین مردمی که با عشق و علاقه به زائران خدمات می‌دهند و زائرانی که بر اشتغال و اقتصاد استان تأثیر مثبتی داشته‌اند وجود دارد.

همتی ادامه داد: از این رو یکی از مسائلی که می‌تواند در ایام اربعین مورد توجه قرار گیرد بحث رونق اقتصادی است که با استفاده از ظرفیت صنایع‌دستی و همچنین معرفی این ظرفیت به زائران، زمینه فروش صنایع‌دستی تولیدی و توسعه اقتصادی را در استان فراهم کرد.

نماینده مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی اربعین را فرصتی ارزنده و مناسب برای برگزاری نمایشگاه های صنایع دستی و غذاهای محلی در کنار موکب‌ها برشمرد و از مسوولان ستاد اربعین خواست صنعتگران استان هنر خود را به مسافران و زائران اربعین عرضه کنند که باتوجه به قیمت مناسب در کنار کیفیت و زیبایی مشتریان زیادی را جلب خواهد کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403060600354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha