برگزاری مراسم تحویل سال نو در حرم حضرت معصومه(س) قم

در طلیعه نهمین روز از ماه مبارک رمضان، آیین تحویل سال ۱۴۰۳ هجری خورشیدی بامداد امروز (یکم فروردین) با حضور زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی کریمه اهل بیت(ع) در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) در قم برگزار شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم، در اولین ساعت‌های نخستین روز بهار، شهر قم حال‌وهوایی دیگر داشت و قشرهای مختلف مردم همگام با زائران و مسافران از نقاط گوناگون ایران با اجتماع در صحن‌ها و شبستان‌های حرم مطهر بانوی کرامت(س) سال نو را به یکدیگر تبریک و شادباش گفتند.

این مراسم با اجرای برنامه‌های متنوعی مانند مدیحه‌سرایی، مناجات‌خوانی، اجرای تواشیح و سرود و نیز اقامه نماز جماعت صبح همراه بود و طنین دلنشین «یا مقلب القلوب‌ و الابصار» فضای این مکان مقدس را عطرآگین کرده بود.

زنان، مردان و جوانان حاضر در این آیین معنوی در حالی‌که دعای پرفیض توسل را زمزمه می‌کردند، با ذکر لبیک یا حسین(ع) و لبیک یا مهدی(عج) از درگاه پروردگار بلندمرتبه خواستار تعجیل در ظهور منجی عالم بشریت امام مهدی(عج) و رهایی مظلومان و ستمدیدگان دنیا به ‌ویژه مردم بی‌دفاع غزه از بند مستکبران شدند.

پس از تحویل سال جدید، پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب از بلندگوها و تلویزیون‌های شهری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) پخش شد و حاضران به بیانات معظم‌له گوش فرا دادند.

همچنین مسجد مقدس جمکران و بقاع متبرک امامزادگان(ع) استان قم، شاهد حضور پرشور زائران و مجاورانی بود که با نوای روح‌انگیز دعای تحویل سال، موفقیت و سربلندی میهن‌ اسلامی، شفای بیماران و آمرزش گناهان را از درگاه حق تعالی طلب کردند.

امسال لحظه تحویل سال نو، ساعت ۶ و ۳۶ دقیقه و ۲۶ ثانیه روز چهارشنبه یکم فروردین ۱۴۰۳ هجری خورشیدی مطابق نهم رمضان ۱۴۴۵ هجری قمری و بیستم مارس ۲۰۲۴ میلادی بود.

استان قم دارای سه شهرستان قم، جعفرآباد و کَهَک؛ ۶ شهر قم، جعفریه، کهک، سَلَفچِگان، دستجِرد و قنوات؛ هفت بخش، ۱۳ دهستان و ۲۵۳ روستا است. 

انتهای پیام/

کد خبر 1403010200130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha