ساختمان تاریخی گراند هتل بندرانزلی واگذار می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان از واگذاری ساختمان تاریخی گراند هتل بندرانزلی خبر داد و گفت: تعیین تکلیف بناهای تاریخی با مالکیت خصوصی و دولتی در اولویت است.

به گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان، ولی جهانی از واگذاری ساختمان تاریخی گراند هتل سابق شهر بندرانزلی خبر داد و گفت: براساس هماهنگی‌های بانجام شده و در راستای سامان‌دهی بناهای تاریخی دستگاه‌های دولتی، با مساعدت ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، در صورت تمایل و علاقه‌مندی سرمایه‌گذاران، بنای تاریخی گراند هتل بندرانزلی واگذار می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی گیلان با اشاره به شیوه‌نامه‌های واگذاری ابنیه تاریخی بیان کرد: دو روش قابل واگذاری اجاره به شرط مرمت و بازسازی یا خرید کل ساختمان، از جمله مواردی است که متقاضیان می‌توانند ضمن مراجعه به ستاد اجرایی فرمان امام یا اداره‌کل میراث‌فرهنگی، از کم و کیف واگذاری و شرایط اختصاص آن آگاهی یابند.

جهانی یکی از اولویت‌های اداره‌کل میراث‌فرهنگی را سامان‌دهی و تعیین تکلیف بناهای تاریخی با مالکیت خصوصی و بخصوص دولتی دانست و افزود: شرایط برای سرمایه‌گذاری مردم و علاقه‌مندان در حوزه میراث‌فرهنگی بیش از پیش فراهم است و در این راستا تمهیدات لازم نیز در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402070900550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha