به گزارش میراثآریا و به نقل از روابط عمومی و اطلاعرسانی ادارهکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی استان گیلان، ولی جهانی با بیان اینکه صیانت، مرمت و بازسازی بناهای تاریخی علاوه بر آنکه می تواند وظیفه هر یک از ما ایرانیان باشد، تصریح کرد: ظرفیت های لازم در حوزههای مختلف میراثفرهنگی برای سرمایه گذاری، تبلیغات محیطی و همچنین مرمت و بازسازی بناهای تاریخی برای صاحبان شرکتها، اشخاص حقیقی و حقوقی به وجود آمده است.
مدیرکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی گیلان با اشاره به اینکه با تایید میراثفرهنگی هزینههای مرمت و بازسازی بناهای تاریخی در زمره مالیات مرمتگران محسوب میشود، گفت: در صورت علاقه مندی صاحبان شرکتها و سرمایهگذاران به مرمت آثار تاریخی، هزینههای تایید شده آن ها از سوی ادارهکل مالیات پرداختی محسوب شده و مبلغ مذکور از سرجمع پرداختیهای مالیاتی ایشان کسر خواهد شد.
او همچنین ظرفیت بناها، محوطههای تاریخی، مناطق گردشگری، موزهها و سایر ظرفیت های زیر مجموعه میراثفرهنگی را فرصتی مناسب برای تبلیغات محیطی نهادها و شرکتها و بخشهای خصوصی دانست و تصریح کرد: ادارهکل میراث فرهنگی استان آمادگی دارد با تسهیل شرایط و انعقاد تفاهم نامه با بخشهای خصوصی، شرکتهای دولتی و غیره امکانات بالقوه تبلیغاتی خود را در اختیار آنان قرار دهد تا به تبلیغات پرداخته و از آنجایی که مراکز مذکور اغلب گردشگرپذیر بوده و هر با جمعیت زیادی از آن بازدید میکنند برای تبلیغ محصولات احتمالی بسیار تاثیرگذار خواهد بود.
جهانی سود مادی و به خصوص معنوی حاصل از ورود سرمایه گذاران و صاحبان شرکتها در حوزه میراثفرهنگی را بسیار مورد توجه دانست و ابراز امیدواری کرد با فراهم کردن شرایط و تسهیلات لازم بتوان علاوه بر سود مادی حاصل از فعالیت ها برای اشخاص حقیقی و حقوقی نسبت به مرمت و بازسازی بناهای تاریخی اقدام شایسته انجام شود.
انتهای پیام/
نظر شما