۷۰ تابلوی راهنمای آثار تاریخی در قم نصب می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم گفت: برای راهنمایی شهروندان و گردشگران به منظور بازدید از اماکن تاریخی و باستانی در شهر قم، ۷۰ تابلو راهنما در ابتدای کوچه‌ها و معابری که این آثار تاریخی و باستانی قرار دارند، نصب می‌شود.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم، علیرضا ارجمندی اظهار کرد: مقدمات تهیه و ساخت این تابلوها توسط این اداره‌کل صورت گرفته است و به زودی نصب این تابلوها در سطح شهر قم شروع می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم افزود: رنگ پس‌زمینه این تابلوها قهوه‌ای است و برای استفاده گردشگران خارجی علاوه بر زبان فارسی، این اماکن تاریخی به زبان انگلیسی نیز معرفی شده‌اند.

او اعلام کرد: همچنین نصب تابلوی راهنمای آثار تاریخی و باستانی در سایر شهرستان‌های استان قم، در معابری که این آثار تاریخی در آنان قرار دارند و فاقد این گونه تابلوهای راهنما هستند، انجام خواهد شد.

در داخل شهر قم آثار مذهبی و تاریخی بسیاری همچون حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) که مانند نگینی در مرکز این شهر می‌درخشد و نیز بقاع متبرک امامزادگان(ع) نظیر بقعه امامزاده موسی مُبَرْقَع(ع) و امامزاده حمزه(ع) و اماکن تاریخی دیگری مثل مسجد جامع، مسجد میدان کهنه، مسجد سید صادق روحانی، بقعه علی ابن بابویه قمی، بیت حضرت آیت‌الله العظمی شیخ عبدالکریم حائری(ره)، منزل قدیمی امام خمینی(ره)، منزل حاج باقر روحانی، خانه‌های تاریخی مانند زند و یزدان‌پناه، حمام حاج عسگرخان، سرای کفاش‌ها، محوطه تاریخی قُل‌درویش و ... قرار دارد که در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌اند. 

استان قم دارای سه شهرستان قم، جعفرآباد و کَهَک و ۶ شهر قم، جعفریه، کهک، سَلَفچِگان، دستجِرد و قنوات است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402092101154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha