مراکز اقامتی غیر مجاز در کرمانشاه باید سامان‌دهی شود/  شناسایی بیش از ۳۰۰ واحد غیر مجاز

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه گفت: برای حمایت از مجموعه‌های دارای مجوز باید مراکز اقامتی غیر مجاز در سطح استان سامان‌دهی شود.

به‌گزارش میراث‌آریا، داریوش فرمانی روز سه‌شنبه ۱۹ تیرماه در نشست با هیئت رئیسه جامعه هتلداران کرمانشاه گفت: توسعه گردشگری استان نیازمند هم‌افزایی و همکاری‌های گسترده بین‌بخشی و پیگیری‌های مستمر است. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، افزود: شکل‌گیری تشکل‌های صنفی در حوزه‌های مختلف گردشگری استان یکی از برنامه‌های ما بود که در سال گذشته تقریبا به شکل کامل محقق شد.

او تصریح کرد: بدون شک تشکل‌ها به عنوان نماینده صنف بهتر می‌توانند مطالبات را مطرح و پیگیری کنند و در پیشبرد اهداف توسعه‌ای کمک حال حوزه گردشگری استان باشند.

فرمانی گفت: جامعه هتلداران استان نیز به عنوان یک تشکل مستقل و قوی باید مطالبات این حوزه را پیگیری کنند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه ادامه داد: در حوزه جامعه هتلداران استان با چالش‌های متعددی از جمله قیمت‌گذاری، تعامل با سایر دستگاه‌ها از جمله شهرداری و فعالیت مراکز اقامتی غیر مجاز  روبرو هستیم که باید در کنار هم برای حل آن تلاش کنیم. 

او بیان کرد: متاسفانه فعالیت گسترده مراکز اقامتی غیر مجاز یکی از تهدیدهای اصلی صنعت گردشگری استان است که با توجه به اینکه هیچگونه نظارتی بر عملکرد آن‌ها وجود ندارد آسیب‌های اجتماعی و اقتصادی زیادی به دنبال دارند. 

فرمانی با اعلام اینکه ۳۰۰ مورد خانه مسافر غیر مجاز در سطح استان شناسایی شده است، گفت: برای سامان‌دهی این معضل باید درکنار هم به یک نقطه مشترک برسیم و با کمک جامعه هتلداران یک اقدام جدید شروع شود، باید به نوعی سامان‌دهی کنیم تا جایی که امکان دارد این مراکز به سمت دریافت مجوز و فعالیت قانونمند حرکت کنند. 

همچنین در این جلسه رئیس و اعضای هیئت رئیسه جامعه هتلداران کرمانشاه دیدگاه‌ها و نکته نظرات خود را مطرح کردند.

پایین بودن نرخ‌های عرضه خدمات در مقایسه با سایر نقاط کشور و زیان‌ده بودن هتل‌های استان، بالا بودن تعرفه آب و فاضلاب و عوارض شهرداری و مسئله تبلیغات از جمله موارد مطرح شده در این جلسه بود. 

انتهای پیام/

کد خبر 1403041900921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha