شانزدهمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی از ۱۴ تا ۱۸ آبان‌ماه در رفسنجان برگزار می‌شود

معاون صنایع‌دستی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمان گفت: شانزدهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی از ۱۴ تا ۱۸ آبان‌ماه سال جاری با حضور هنرمندان ۳۱ استان، در محل شرکت تعاونی پسته رفسنجان برگزار می‌شود.

به گزارش میراث آریا، اعظم علیخانی در جلسه هماهنگی برگزاری این نمایشگاه در فرمانداری رفسنجان، اظهار کرد: شانزدهمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی قرار است ۱۴ تا ۱۸ آبان‌ماه سال جاری در سالن شماره ۱۶ شرکت تعاونی پسته رفسنجان با بیش‌از ۲۰۰ غرفه برگزار شود.

معاون صنایع‌دستی کرمان افزود: در این نمایشگاه محصولات صنایع‌دستی از هنرمندان ۳۱ استان کشور عرضه می‌شود و علاقمندان و عموم مردم می‌توانند از این غرفه‌ها بازدید و خرید کنند.

او بیان‌کرد: دوره‌های اول تا چهاردهم این نمایشگاه در مرکز استان کرمان برگزار شد و سال قبل پانزدهمین آن در شهرستان سیرجان برگزار شد.

اعظم علیخانی خاطر نشان کرد: کرمان استانی پهناور، چند اقلیمی و دارای بیشترین تنوع در حوزه صنایع دستی است و ۱۰۳ رشته در این حوزه در استان وجود دارد که ۳۵ رشته‌ شاخص از جمله پته‌دوزی، قالیبافی، گلیم‌بافی و مس‌گری است.

علیخانی گفت: در استان کرمان ۷۰ هزار صنعتگر صنایع‌دستی داریم که نیمی از آن‌ها مجوزهای لازم برای کسب و کار را از معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی کرمان دریافت کرده‌اند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403071200917
دبیر مهدی نورعلی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha