برند‌سازی گردشگری خوراک در همدان

دبیر ستاد برندسازی همدان گفت: «گردشگری خوراک و توانایی در معرفی غذاهای بومی محلی یکی از روش‌های برندسازی شهر یا منطقه خاص است و باید در امر برندسازی و معرفی شهر همدان از ظرفیت گردشگری خوراک استفاده کرد.»

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میذاث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‍‌دستی همدان، فرشید موفق چهارشنبه 29 تیرماه گفت: «با شناسایی روستاهای هدف گردشگری و معرفی آداب ‌و رسوم، غذا و محصولات این روستاها می‌توان همچون روستای قاضی‌خان که اخیرا جشنواره آلو و غذاهای محلی که در آن برگزار شد، در برندسازی همدان نقش مهمی را ایفا کرد.»

دبیر ستاد برندسازی همدان و سرپرست کارگروه جشنواره‌های اطلس خوراک ایران گفت: «فستیوال بازی‌های زمستانی، جشنواره‌های فصلی  و رویدادهای ملی و بین‌المللی در شهر همدان یکی از عوامل مهم برندسازی گردشگری است.»

او ادامه داد: «برگزاری تورهای مختلف ازجمله تورهای تخصصی مذهبی، تورهای طبیعت گردشگری، تورهای هیجان، تورهای آرامش و تورهای سلامت و... را می‌توان برنامه‌ریزی و آن را با همکاری سایر بخش‌ها راه‌اندازی کرد.»

فرشید موفق افزود: «در این راستا، کمیته ملی گردشگری خوراک و نوشیدنی‌های ایران ذیل کمیسیون گردشگری و صنایع وابسته به اتاق بازرگانی ایران در روزهای اخیر متولد شد که جهشی بزرگ در گردشگری خوراک ایران است و ایده راه‌اندازی کمیته ملی گردشگری خوراک در اتاق بازرگانی ایران، ایده‌ای کاربردی است که می‌تواند راهگشایی مناسب برای جذب و تأمین نظر گردشگران داخلی و بین‌المللی باشد.»

دبیر ستاد برندسازی همدان و سرپرست کارگروه جشنواره‌های اطلس خوراک ایران در این زمینه بیان کرد: «سفره ایرانی یک عنوان کلی در مسیر توسعه گردشگری  است و رسالت اصلی این کمیته، مهمان‌نوازی، توسعه گردشگری خوراک، برندسازی نوشیدنی‌ها و دمنوش‌های ایرانی و ایجاد تنوع در منوی رستوران‌های ایرانی همه در گروی گسترش فرهنگ سفره ایرانی است.»

فرشید موفق گفت: «در تمامی حوزه‌های گردشگری، غذا و خوراک اصلی ایرانی همواره وجود داشته و این  امر  ذهن هر  فعال در این حوزه را به این ضرورت مشغول می‌کند که چرا نباید از گردشگری خوراک جهت برندسازی شهر و منطقه در حوزه گردشگری استفاده کرد.»

او ادامه داد: «ستاد برندسازی گردشگری همدان در ابتدای سال 1400 با حضور تمامی بخش‌های دولتی و خصوصی در حوزه گردشگری ایجاد شد که شهردار همدان به عنوان رئیس و فرشید موفق به عنوان دبیر این ستاد انتخاب شدند.»

موفق اظهار کرد: «این ستاد متشکل از اداره‌کل میراث‌فرهنگی، شهرداری همدان، رسانه‌ها، صداوسیما، اداره ورزش‌ و جوانان، جامعه هتلداران همدان،  انجمن راهنمایان گردشگری، انجمن و تشکل شرکت‌های مسافرتی همدان، انجمن خانه‌های بوم‌گردی همدان، انجمن خدمات رفاهی و بین‌راهی همدان، شرکت تله‌کابین گنجنامه،  شرکت سیاحتی علیصدر، اردویی و گردشگری سپاه استان و سایر بخش‌های مرتبط است.»

او ابزار امیدواری کرد: «با ایجاد کمیته اندیشه‌ورزان سپاه در حوزه اردویی و گردشگری بتوان گام‌های بزرگی در حوزه گردشگری  برداشت و  با سنگ‌اندازی‌هایی که در این حوزه همیشه وجود داشته مقابله کرد و کاری جهادی در حوزه گردشگری انجام داد.»

موفق افزود: «پس از مشخص شدن برند همدان و تبدیل آن به لوگو، تازه 20درصد از کار را انجام داده‌ایم و 80درصد آن معرفی همدان و برند همدان است که این امر میسر نمی‌شود جز با برگزاری رویدادها، تبلیغات رسانه، فضای مجازی و سایر اقداماتی که در این ستاد به بحث‌ و تبادل‌ نظر نیازمند است.»

دبیر ستاد برندسازی همدان گفت: «گردشگری خوراک نیز به عنوان یک ضرورت باید در امر برندسازی نقش ایفا کند و در قالب برگزاری همایش‌ها و رویدادها می‌توان از آن بهره جست که این کار نیازمند مشارکت و حمایت تمامی بخش‌های دولتی و خصوصی است.»

سرپرست کارگروه جشنواره‌های اطلس خوراک ایران گفت: «شرکت در نمایشگاه‌های ملی و بین‌المللی در مناطق هدف، شرکت در سمینارها و همایش‌های تخصصی حوزه گردشگری، برگزاری نمایشگاه‌ها و رویدادها و فستیوال‌ها و ساخت فیلم و سریال چه به‌صورت مجازی و چه رسانه ملی از راه‌های معرفی همدان در سطح ملی و بین‌المللی است.»

انتهای پیام/

کد خبر 14010429889730

برچسب‌ها