مرمت قلعه منوجان کرمان تداوم دارد

رئیس اداره ثبت آثار اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان گفت: با تامین اعتبار صورت گرفته مرمت قلعه منوجان تداوم خواهد یافت.

به گزارش میراث آریا، نادر علیدادی سلیمانی در خصوص روند مرمت قلعه منوجان گفت: قلعه منوجان بزرگ‌ترین بنای تاریخی در جنوب استان کرمان بوده که مرمت و احیای این اثر با شکوه تاریخی در دست انجام است.

رئیس اداره ثبت آثار کرمان افزود: قلعه تاریخی منوجان با همکاری و مساعدت شرکت سنگ آهن گهر زمین و اعتباری معادل ۲۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات مسولیت‌های اجتماعی معین اقتصادی شهرستان منوجان در دست مرمت است.

او اظهار کرد: مرمت این قلعه ارزشمند تاریخی که از اسفندماه ۱۴۰۲ آغاز شده تا کنون ادامه داشته و بزرگ‌ترین پروژه مرمت جنوب استان کرمان در گرماگرم فصل بهار در دست مرمت است.  

علیدادی سلیمانی در ادامه بیان کرد: قلعه تاریخی منوجان که سابقه سکونت پیش از اسلام در دوره ساسانیان را دارد، در بر دارنده سده‌های نخست اسلامی و سده‌های میانه تا دوره صفویه بوده و از این لحاظ در مطالعات باستان‌شناسی ایران بسیار حائز اهمیت است.

رئیس اداره ثبت آثار کرمان گفت: این قلعه ارزشمند در صورت تامین اعتبار و احیای کامل به بزرگ‌ترین جاذبه تاریخی فرهنگی جنوب کرمان تبدیل خواهد شد.

 علیدادی سلیمانی افزود: اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان با تامین اعتباری معادل هفت میلیارد ریال که از محل اعتبارات استانی با همکاری فرمانداری شهرستان منوجان مرمت این اثر با شکوه را ادامه خواهد داد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403031200517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha