بازدید قائم مقام وزیر میراث فرهنگی از خانه تاریخی‌ محسنی اراک

قائم مقام وزیر ومعاون میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در سفر نیم روزه خود به استان مرکزی از خانه تاریخی‌ ثبتی محسنی در شهر اراک بازدید کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا روز ۱۱ تیر ماه ۱۴٠۳ علی دارابی قائم مقام وزیر ومعاون میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با همراهی استاندار استان مرکزی، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی، فرماندار و شهردار بافت تاریخی اراک از روند مرمتخانه تاریخی محسنی بازدید کردندـ

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی با اشاره به اینکه روند مرمت بنا گفت: برنامه مرمت حفاظتی و استحکام بخشی از این خانه تاریخی با استفاده از اقدامات نوین استحکام بخشی و نجات بخشی مجموعه که توسط مهندسین مشاور عمارت خورشید تهیه و تصویب شده در حال انجام است.

او گفت: تمامی اقدامات مطابق با استانداردهای مرمتی در این مرمت مد نظر قرار دارد.

مرادی افزود: فاز اول پروژه مرمتی خانه محسنی بر اساس تفاهم‌نامه با بنیاد خیریه محسنی و نظارت عالیه این اداره کل در حال انجام است.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی با اشاره به اینکه خانه تاریخی محسنی بزرگترین خانه تاریخی استان است گفت: این اثر تاریخی دارای یک حیاط اصلی و ۵ حیاط اختصاصی است که با بهره‌گیری از روش معماری ایرانی احداث شده و دارای تزئینات عمده آجرکاری، کاشیکاری، گچبری و .... است و در حال حاضر نزدیک به ۵۰۰۰ متر مربع از این بنا باقی مانده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403041200535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha