عیادت مدیرکل میراث‌فرهنگی مازندران از هنرمند پیشکسوت لاکتراشی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران از هنرمند پیشکسوت صنایع‌دستی در رشته لاک‌تراشی در شهرستان نور عیادت کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا، حسین ایزدی عصر یکشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۳ به همراه سرپرست معاونت صنایع‌دستی اداره‌کل با حضور در منزل استاد عبدالله گلرد هنرمند پیشکسوت صنایع‌دستی استان که به دلیل بیماری در منزل به سر می‌برد، از او دلجویی کرد و در جریان روند درمان این هنرمند قرار گرفت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران همراهی و همدلی با صنعتگران و هنرمندان پیشکسوت مازندران از مهمترین وظایف مدیران حوزه فرهنگ و هنر برشمرد.

او از استاد گلرد به‌عنوان یکی از اساتید تاثیرگذار در عرصه صنایع‌دستی به ویژه رشته بومی لاک‌تراشی برشمرد و ادامه داد: این هنرمند پیشکسوت و صاحب سبک مازنی کسب مهر اصالت از سازمان یونسکو و منتخب جشنواره بین‌المللی فجر سرو سیمین ۶ را در کارنامه هنری خودش دارد.

ایزدی هنرمندان پیشکسوت را سرمایه‌های فرهنگی و اجتماعی جامعه عنوان کرد: صنایع‌دستی، صنعتی مانا است که در فرهنگ ما ریشه دارد فرهنگی که همیشه با اقتصاد عجین بوده و رمز ماندگاری این صنعت نیز همین اقتصادی بودن هنر صنایع‌دستی است.

در پایان این دیدار با اهدای لوح از عبدالله گلرد هنرمند و پیشکسوت سه نسل لاک‌تراشی در مازندران که در شهرستان نور مشغول به فعالیت است، تقدیر شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403041100491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha